Dieta orientalna

orientalna1 - sporteuroDieta orientalna to połączenie zdrowego stylu życia, wschodniej filozofii Ying-Yang, wegetarianizmu, orientalnych smaków, z założeniami dr. Haya, a więc niełączenia produktów białkowych, z węglowodanowymi.

Dzięki diecie możemy schudnąć 3kg w ciągu tygodnia, a do tego poprawi się nasze samopoczucie, oczyści organizm, a nasz ciało stanie się zdrowsze i bardziej odporne na choroby. Dieta orientalna bazuje na naturalnych produktach, głównie warzywach i produktach sojowych oraz orientalnych przyprawach. Nie musimy głodzić się i liczyć kalorii. Wystarczy odpowiednio komponować posiłki, unikając tłustych i niezdrowych potraw.

Podstawą diety są orientalne smakołyki takie jak tofu, grzyby mung, makaron sojowy, ryż, słodkie owoce, olej sojowy i sezamowy. Można je łączyć z białym mięsem i rybami, jajami i chudymi przetworami mlecznymi. Jej sekretem jest równowaga między poszczególnymi produktami spożywczymi, co jest zgodne z dalekowschodnią filozofią Ying-Yang. Podobnie jak w diecie dr. Haya wyodrębnione zostały trzy grupy produktów: białkowe, węglowodanowe i neutralne. Produkty białkowe to białe mięso, produkty sojowe, chudy nabiał i jaja oraz warzywa strączkowe. Węglowodanowe to wszystkie produkty mączne, kasze, ryże, ziemniaki, pieczywo, ale też kukurydza i ciasta. Produkty neutralne to wszystkie inne warzywa, owoce, pestki i nasiona, oleje, miód. Nie należy łączyć ze sobą produktów z dwóch pierwszych grup – białkowej i węglowodanowej – natomiast obie grupy można łączyć z grupą neutralną. Dopuszczalne jest jednak – inaczej niż w diecie dr Haya – łączenie produktów białkowych z węglowodanowymi podczas obiadu, a zabronione w czasie kolacji. Należy jeść pięć posiłków dziennie i pić dużo wody. Do obiadu można uraczyć się lampką czerwonego wina, a nawet piwem.

Jak więc widać jest to urozmaicona o orientalne produkty i nieco zmodyfikowana dieta dr. Haya, z tym że nacisk został położony głównie na produkty roślinne, w tym przetwory sojowe.orientalna2 - sporteuro

Przykładowe menu.

 Śniadanie:

Na śniadanie najlepiej wybrać owoce, szczególnie te tropikalne. Dobrze sprawdzi się mango, papaja, kiwi, ale też cytrusy. Można też przyrządzić sobie smaczny koktajl owocowy z dodatkiem mleka kokosowego. Jako napój polecane są soki lub zielona herbata.

Drugie śniadanie:

Maślanka lub kefir.

Obiad:

Tofu po chińsku z warzywami (grzyby mung, kapusta pekińska, marchewka, cebula, ewentualnie groszek, papryka lub bakłażan), mlekiem kokosowym i makaronem sojowym lub dziki ryż z pomidorami.

Podwieczorek:

Soczysta gruszka, kiełki lub sałatka z rodzynek i orzechów włoskich.

Kolacja:

Warzywne risotto z chilli i imbirem lub jarzynowe curry. 

Bartosz Wrześniewski

Dodaj komentarz

223 More posts in Diety category
Recommended for you
Dawka wzmocnienia i odporności

W okresie jesienno-zimowym nasza odporność może być obniżona, a nam doskwierać może brak energii, gorszy...