wlosy-i-paznokcie-co-jesc-aby-byly-zdrowe

Włosy i paznokcie – co jeść, aby były zdrowe

wlosy-i-paznokcie-co-jesc-aby-byly-zdroweIdąc ulicą, napotykamy kobiety z burzą lśniących loków lub z długimi i przede wszystkim grubymi włosami. Natomiast koleżanka z pracy czy przyuważona przez nas kobieta w autobusie ma pięknie wyglądający manicure, zrobiony co najważniejsze na swoich niełamliwych i mocnych paznokciach. Co zatem jest nie tak, że niektóre z nas wiążą w kitkę kilka włosów, mimo stosowania najdroższych odżywek, a na paznokcie nakładają kilka warstw cudownych preparatów, a one i tak się łamią i rozdwajają. Otóż odpowiedź jest bardzo prosto i zawiera się w dwóch słowach: odpowiednia dieta.

Aby mieć włosy jak z okładki i paznokcie niczym po wyjściu od manicurzystki, nie wystarczy wizyta w aptece i zakup najdroższych odżywek i masek. O włosy i paznokcie należy troszczyć się też od wewnątrz. Zatem trzeba zadbać o to, by w naszej diecie znalazły się odpowiednie witaminy i mikroelementy. To ich brak powoduje, że końcówki włosów rozdwajają się, a paznokcie są łamliwe i kruche. Niezbędna jest witamina H (biotyna), która pomaga uporać się z łupieżem, a także z wypadaniem i siwieniem włosów. Pozytywnie wpływa także na wygląd paznokci. Jej doskonałym źródłem jest brązowy ryż, kalafior, orzechy, owoce czy mleko. Witamina A, którą znajdziemy w serach, jajach, wątróbce, pomidorach, marchwi, maśle, wzmacnia włosy i zmniejsza kruchość paznokci. Produkty takie jak ziemniaki, zboża, warzywa strączkowe, mleko, sery, banany, chude mięso, drób czy drożdże są bogatym źródłem witamin z grupy B. Uwzględniając je w swojej diecie, zapewnimy szybkie tempo wzrostu i poprawność budowy włosa. Ponadto, aby włosy i paznokcie zachwycały nas co rano, trzeba spożywać produkty, które zawierają cynk, wapń, magnez i żelazo. Cynk znajdziemy w kaszach, chlebie pełnoziarnistym czy drobiu i rybach. Źródłem wapnia są sery, mleko, łosoś, orzechy, nasiona słonecznika, szpinak czy brokuły, zaś magnezu – kakao, pestki dyni, koper, natka pietruszki, czekolada, jabłko ze skórką. Natomiast czerwone mięso, groch, chleb pszenny, fasola czy wątróbka zawierają dobroczynne pokłady żelaza. Przed szkodliwym wpływem środowiska nasze włosy i paznokcie uchroni witamina E, która zawarta jest m.in. w avocado, kukurydzy, olejach roślinnych, sezamie i migdałach.ID-100113500

Bardzo ważne w naszej diecie jest białko. Jest podstawowym składnikiem włókna włosa i płytki paznokciowej. Szczególnie bogatym źródłem białka są ryby, mięso i drób. Poza tym znajdziemy je w nabiale, warzywach strączkowych, jajach oraz produktach zbożowych. I jak zawsze – należy pamiętać o piciu co najmniej 1,5 litra płynów dziennie. Woda powoduje wypłukiwanie toksyn z organizmu dzięki czemu włosy nie matowieją, a paznokcie przestają się nagminnie łamać. Równie niezbędne do prawidłowego rozwoju włosów i paznokci są kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6. Jako że nasz organizm nie potrafi ich sam wytworzyć, należy podawać je z zewnątrz, spożywając ryby morskie, nasiona słonecznika i sezamu, orzechy, kiełki pszenicy czy nasiona dyni. Niedobór tych kwasów może powodować łysienie, a także matowienie włosów i łamanie się paznokci.

Warto pamiętać o ograniczeniu cukru i bardzo słodkich owoców. Znajduje się w nich zbyt duża ilość węglowodanów, która wpływa na szybsze przetłuszczanie się włosów, a czasem prowadzi do zaburzeń w pracy mieszków włosowych. Produkty zbożowe także należy przyjmować z rozsądkiem, ponieważ ich nadmiar szkodzi zarówno paznokciom, jak i włosom.

Ewelina Górczyńska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

179 More posts in Makijaż category
Recommended for you
Edyta Herbuś przeszła metamorfozę! Pokazała zaskakujące zdjęcie
Edyta Herbuś przeszła metamorfozę! Pokazała zaskakujące zdjęcie

Edyta Herbuś zaskoczyła fanów nową stylizacją. Gwiazda pokazała najnowsze zdjęcie, na którym jest nie do...