Złote Spinacze 2019 rozdane: jak wyglądają wyniki?
Big Picture – najlepszą agencją, do tego trzeci raz z rzędu, a Piotr Czarnowski z tytułem Gwiazdy PR!
To była już siedemnasta edycja konkursu Złote Spinacze, który został zorganizowany przez Związek Firm Public Relations. W konkursie jury przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrne i 29 Brązowych Spinaczy – w 31 kategoriach. Już po raz trzeci z rzędu Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”, otrzymała agencja Big Picture. Gwiazdą PR – szczególnie zasłużoną w branży, został Piotr Czarnowski – założyciel oraz prezes First PR. Portal Wirtualnemedia.pl był partnerem medialnym całego wydarzenia. W głównych, jak i sektorowych kategoriach Jurorzy mogli przyznać Złote, Srebrne, jak i Brązowe Spinacze. W kategoriach specjalnych, jedynie Złote. Tego roku Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec, przewodniczyła 80-osobowemu Jury. W ramach Złotych Spinaczy, przyznana została także Nagroda Publiczności – już po raz trzeci. Zwycięski projekt był wyłoniony przez głosowania internautów. Nagrodzony został OLX, oraz agencja 180heartbeats + Jung v Matt, ze swoim projektem: A co gdyby?
„OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci. Tytanowy Spinacz dla Big Picture, Piotr Czarnowski Gwiazdą PR Na podstawie przygotowanego przez ZFPR rankingu firm nagrodzonych w tej edycji konkursu, przyznano Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” – po raz trzeci z rzędu powędrował do agencji Big Picture. Na drugim miejscu był Santander Bank Polska, na trzecim agencja MSL. Po raz trzeci zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżniony został Piotr Czarnowski – prezes i założyciel pierwszej w Polsce firmy zajmującej się public relations (First Public Relations). Podczas Gali przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymała agencja Be Communications oraz Roche Polska za projekt Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! Łącznie jury pod przewodnictwem Magdaleny Brzezińskiej z Grupy Żywiec przyznało 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy w 31 kategoriach konkursowych. Jedenaście statuetek, najwięcej w konkursie, trafiło do agencji Big Picture. Sześć Spinaczy otrzymała agencja MSL. Złote Spinacze organizuje Związek Firm Public Relations. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.”
Jak prezentują się całościowe wyniki konkursu Złote Spinacze 2019? Następująco:
– pełna lista Kategorie główne PR korporacyjny:
SREBRO: Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska SREBRO: Demokratyzacja BIO / Carrefour Polska
BRĄZ: Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum PR produktu
ZŁOTO: Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
SREBRO: P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
BRĄZ: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, vintom. Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa
ZŁOTO Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
BRĄZ Ekipa Orange / Leo Burnett BRĄZ #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB, Corporate Profiles Consulting Advocacy i Public Affairs
SREBRO #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB, Corporate Profiles Consulting
SREBRO Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum / Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie
SREBRO Kampania Równe Zasady na Rynku Taxi / Grayling Poland, FREE NOW
BRĄZ Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Kampania społeczna
SREBRO A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt SREBRO Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012 BRĄZ #CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
BRĄZ „Jeden dzień – wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw Komunikacja wewnętrzna
ZŁOTO Odkrywcy Jakości McDonald’s / 24/7Communication, McDonald’s Polska
SREBRO Dzień Doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska BRĄZ Stranger e-learnings – thriller językowy ? / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI Event komercyjny
BRĄZ Event Creators by Nite / LABCON, adidas
BRĄZ (Z)badaj się… czyli, przychodzi baba do lekarza! / Gedeon Richter Polska, First Aid Communication Event społeczny
ZŁOTO #GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock / Horeca Group
SREBRO Czyste Tatry ekoMałopolska / Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero
SREBRO #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB, Corporate Profiles Consulting Launch produktu, usługi lub firmy
SREBRO #CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON BRĄZ Kampania wspierająca premierę serialu HBO Ślepnąc od świateł / HBO Polska
BRĄZ Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP Sustainability i CSR Communications
ZŁOTO Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska
BRĄZ Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland PR miejsca, miasta lub regionu
SREBRO CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura
SREBRO „Podlaskie. Zasil się naturą” – kampania regionu / White Bits BRĄZ Opowiadamy Polskę światu / MSL Social media
ZŁOTO A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt SREBRO Ekipa Orange / Leo Burnett
SREBRO Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland Business-to-Business PR
SREBRO Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm” / 24/7Communication, ING Bank Śląski
SREBRO Pies na służbie / Testa Communications SREBRO #GotowiNaZmiany / Sage, Monday Public Relations Media Relations
ZŁOTO Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
SREBRO Aktywne Szkoły Multisport / Benefit Systems, Fundacja V4Sport BRĄZ List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna Employer Branding ZŁOTO McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald’s Polska
SREBRO Here you’ll create – uwierz w rozwój 3M GSC / Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland we Wrocławiu BRĄZ Kierunek Toyota / 24/7Communication Content marketing-branded content
ZŁOTO TransferGo: Generacja Euro / Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo
SREBRO „Jak TO Robić?” / Abstra, Reckitt Benckiser
SREBRO Strefa Designu Uniwersytetu SWPS / Uniwersytet SWPS BRĄZ #BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?! / 38 Content Communication Custom Publishing
ZŁOTO „Turn Your Public On”: dzielenie się wiedzą działa! / Publicon SREBRO Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie/ Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook
BRĄZ Opowiadamy Polskę światu/ MSL Kategorie sektorowe Technologia, IT, telekomunikacja
SREBRO Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
SREBRO P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
BRĄZ Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career”. / Capgemini Polska, Agencja Preria Finanse
ZŁOTO Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska SREBRO Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska SREBRO Stranger e-learnings – thriller językowy ? / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI Uroda, higiena i wellness
SREBRO CZAS NA WZROK 40+ / Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska
BRĄZ #Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt! / LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London) Sektor spożywczy
ZŁOTO Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
SREBRO Love Over Hate / Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa – Pernod Ricard, IQ Marketing
BRĄZ POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY / Marketing & Communications Consultants
BRĄZ McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald’s Polska Kultura i media ZŁOTO CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura
SREBRO KUKBUK Poleca: odkrywamy dobra lokalne / Ring PR, Wydawnictwo KUKBUK
BRĄZ Dynastie – Wiele nas łączy / Flywheel PR, BBC Studios Medycyna i zdrowie
ZŁOTO #CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON SREBRO List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna
BRĄZ Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska Sport
BRĄZ MultiSport Index 2019 / Benefit Systems, Kantar Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
SREBRO Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP
BRĄZ Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera / Publicon, Archicom Przemysł i infrastruktura
ZŁOTO Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland
BRĄZ XEOS, czyli od kryzysu do lovebrandu / Publicon, XEOS BRĄZ Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum Motoryzacja i transport
ZŁOTO Wypożyczalnia choinek Volvo / Cohn & Wolfe
BRĄZ Lokomotywa kontra samochód / Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe NGO i sektor publiczny
ZŁOTO „Jeden dzień – wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw
SREBRO Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012 Kategorie specjalne Kreatywność ZŁOTO Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012 Efektywność
ZŁOTO #CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON Research&Insight
ZŁOTO Raport „Klimat ryzyka” i kampania #niezaklinaj / Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja
Źródło i Foto: https://www.wirtualnemedia.pl
Zobacz także: