Zabawki zachęcają do oddawania narządów

Agencja reklamowa Dentsu wymyśliła oryginalny sposób, jak oswoić Japończyków z tematem transplantacji i oddawania narządów. Akcja „Second Life Toys” ma na celu zachęcić  mieszkańców tego kraju do podpisywania oświadczenia woli.

źródło: http://www.konbini.com/

Mimo, że Japonia jest jednym z najlepiej rozwiniętych technologicznie krajów, wciąż są dziedziny w których pozostaje w tyle. Jedną z nich jest transplantologia. Przeszczep narządu często jest jedyną szansą uratowania życia ciężko chorej osobie, jednak z powodu niskiej świadomości społecznej wciąż brakuje dawców.

Gdy w USA przeprowadza się około 25000 transplantacji rocznie , w Japonii jest to jedynie 300 operacji. Oznacza to, że tylko 2 % potrzebujących pacjentów otrzymuje narząd. Nawet w Polsce ta liczba jest czterokrotnie większa.

Odpowiadają za to japońskie prawo i dominująca tam religia, które dopuszczały możliwość przeszczepu tylko w przypadku śmierci mózgowej pacjenta i z pisemną zgodą jego i rodziny. Ustawa, ułatwiająca transplantację, która weszła w życie w 2015 roku, nie zmieniła sceptycznego nastawienia Japończyków.

Dlatego agencja reklamowa Dentsu poszukiwała lekkiego sposobu uświadomienia społeczeństwu, jak ważne jest przekazywanie narządów. Tak powstała akcja „Second Life Toys”. Firma naprawia uszkodzone, pluszowe zabawki, zastępując zniszczone elementy, podobnymi, pochodzącymi od maskotek, którymi nikt się już nie bawi. W ten sposób pokazuje, że przeszczep jest szansą na drugie życie.

źródło: http://www.konbini.com/

źrodło:http://www.konbini.com/

 

“Zdajemy sobie sprawę, że kiedy dzieje się tragedia, to w tym samym momencie  bardzo trudno jest podjąć decyzję i oddać narządy członka rodziny. Mając to na uwadze, uważamy, że musimy stworzyć możliwość, aby pomyśleli o tym wcześniej”- Podsumowuje Green Ribbon, wspierający transplantacje w Japonii, który włączył projekt w swoją kampanię.

{youtube}twRsHV0UByA|560|315|0{/youtube}

Filmik przedstawiający zabawki po przeszczepie bije rekordy popularności w Internecie, a twórcy mają nadzieję, że dzięki ich pomysłowi wzrośnie liczba podpisywanych oświadczeń woli. 

__________________

Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.


ZOSTAW ODPOWIEDŹ