Wielopaki na puszki z tektury. Heineken dołączył do marek, ograniczających użycie plastiku
Ostatnio popularny producent piwa zainwestował aż 22 miliony funtów w wykorzystanie nowej technologii, umożliwiającej produkcję tekturowych „pierścieni”, które mocują puszki. Do tej pory jednorazowe wielopaki Heineken’ów wykonane były z tworzywa sztucznego. Zmiany te będą wprowadzone do życia w kwietniu, w 2020 roku – póki co jednak, na rynku brytyjskim.
Firma twierdzi, że te zmiany doprowadzą do usunięcia 517 ton tworzyw sztucznych z opakowań marki do końca 2021 roku. Wielopaki w przyszłości będą wykonane z kartonu, który nadaje się do recyklingu. Heineken jednocześnie zapewnił, że kartony będą wystarczająco mocne, i zniosą ciężar puszek.
Początkowo tekturowe wielopaki będą wprowadzone w najważniejszych markach – Heineken, Foster’s oraz Kronenbourg. Następnie dopiero w pozostałych brandach firmy – Strongbow, Bulmer’s, Red Stripe oraz John Smith’s.
„Jednorazowe wielopaki z plastiku były stosowane od 50 lat i przyczyniły się do wzrostu zanieczyszczenia oceanów, czym poważnie zagraża życiu morskiemu.” Mówili przedstawiciele firmy.
Należy jednak dodać, że to Carlsberg był jednym z pierwszych dużych producentów piwa, który zmienił technologię pakowania swoich puszek. Duńska marka jest autorem nowego sposobu sklejania puszek ze sobą. Równie ciekawą propozycję na piwne wielopaki zaprezentowała meksykańska marka – Corona. Pomysł nazywa się „Fit Pack”.
„Pomysł polega na zaczepianiu o siebie kolejnych puszek piwa na zasadzie słoika i nakrętki. Gwint wytrzyma połączenie maksymalnie 10 puszek o pojemności 355 ml.” Co jednak najciekawsze – Corona nie będzie wykorzystać rozwiązania, w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej. Projekt „Fit Pack” ma być udostępniony – na zasadach „oper source”. A więc będą mogli go wprowadzać również inni producenci piw czy napojów, które sprzedawane są w puszkach.
Zobacz także: