Jedzmy jabłka dla zdrowia

W naszym kraju coraz większą popularność zdobywają egzotyczne owoce, natomiast często nie doceniamy tych, które pochodzą z naszych upraw. Jednymi z nich są jabłka. W 100 gramach mają zaledwie 52 kalorie. Polska produkuje najwięcej tego owocu w Unii Europejskiej oraz w jego eksporcie zajmuje czołowe miejsce na świecie. Znane jest również powiedzonko „tylko jedno jabłko dziennie trzyma lekarza z dala ode mnie”. Czy wiesz jakie korzyści dla zdrowia ma sięgnięcie po owoc jabłoni?

Źródło: iphonesev.blogspot.com

Jedno jabłko zawiera:

Dużo witaminy C. Stymuluje ona układ odpornościowy, wymiata wolne rodniki oraz przeciwdziała rozwojowi niedokrwiennej choroby serca. Im kwaśniejsze jabłko, tym większa jej zawartość. Najwięcej kwasu askorbinowego znajduje się pod skórką, dlatego niewskazane jest obieranie owocu.

Pektynę. Jest rodzajem błonnika, który powoduje rzadsze wyrzuty insuliny, tym samym zmniejsza poziom złego cholesterolu LDL oraz podwyższa ilość dobrego HDL. Dzięki temu obniża możliwość zachorowania na miażdżycę oraz choroby serca. Według przeprowadzonych badań w Kalifornii, codzienne jedzenie dwóch jabłek lub picie 360 ml soku z tego owocu znacznie redukuje niebezpieczeństwo śmierci spowodowanej chorobami mięśnia sercowego. Substancja ta jednocześnie odtruwa organizm ze związków toksycznych, wiążąc metale ciężkie w nierozpuszczalne sole, których organizm pozbywa się poprzez wydalanie. Mieszkańcy miast przemysłowych oraz osoby palące papierosy nie powinny zapominać o jedzeniu dużej ilości jabłek. Owoce te doskonale nadają się dla osób cierpiących na zaparcia, ponieważ pektyna reguluje też perystaltykę jelit.

Wapń i florydzynę. Zwiększają gęstość kości, zębów oraz chronią przed osteoporozą. Na chorobę tę najbardziej narażone są kobiety w wieku okołomenopauzalnym.

Kwasy fenolowe. Zajmują się blokowaniem przemian metabolicznych substancji rakotwórczych, dlatego jabłka są bardzo skuteczne w prewencji nowotworów płuc, piersi, okrężnicy. Kwasy również mają działanie antybakteryjne. Korzystnie wpływają także na pracę nerek, jelit i wątroby oraz obniżają poziom cukru we krwi.

Kwercetynę. Działa silnie przeciwnowotworowo, a także pomaga zachować sprawność komórek występujących w mózgu. Opóźnia demencję starczą oraz zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby neurologiczne, w tym Alzheimera. Powstrzymuje wydzielanie histaminy, zmniejszając objawy reakcji alergicznych. Wpływa przeciwzapalnie, gdyż hamuje enzymy odpowiedzialne za tworzenie patologicznych reakcji organizmu.

Potas. Oddziałuje na pracę mięśni, reguluje funkcje ośrodkowego układu nerwowego i utrzymuje równowagę kwasowo-zasadową. Jest pierwiastkiem, którego niedobór objawia się zaburzeniami w funkcjonowaniu serca oraz ciągłym zmęczeniem.

Fosfor. Również przyczynia się do utrzymania mocnych kości. Obecny jest także w tkankach miękkich. Szczególne zapotrzebowanie na ten pierwiastek mają dzieci oraz młodzież, u których następuje intensywny rozwój. Odpowiada też za odpowiednią kwasowość organizmu oraz przewodzenie impulsów nerwowych.

____________________

Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

238 More posts in Zdrowe odżywianie category
Recommended for you
jedzenie w samotnosci
Samotne jedzenie zwiększa ryzyko chorób?

Jak sytuacja wygląda u Polaków?     Samotne jedzenie może zwiększyć ryzyko zachorowań na cukrzyce...