ID-10083064

Dieta na bazie soków

ID-10083064Spożywanie surowych warzyw i owoców to bardzo zdrowy i szybki sposób, umożliwiający nam schudnięcie. Dieta składająca się ze świeżo wyciśniętych soków z marchwi, pomidora, buraka, bananów oraz pomarańczy dostarczy nam mnóstwo witamin, minerałów i mikroelementów, oczyści organizm i pozwoli zrzucić ładnych parę kilo. 

Pamiętajmy, że surowe warzywa zawierają nieporównywalnie więcej substancji odżywczych (w szczególności witamin!) niż gotowane. Są też łatwiej przyswajalne przez nasz organizm i po prostu zdrowsze. Badania wykazały, że surowe warzywa mają o wiele silniejsze działanie anty-nowotworowe. Przyczyniają się do leczenia otyłości oraz nadciśnienia i dobrze wpływają na poziom cholesterolu.

Dietę najlepiej stosować raz w tygodniu przez dłuższy okres czasu. Najlepiej w okresie wiosna – lato. Przypomnij sobie o istnieniu sokowirówki i wyciskaj w niej świeże soki. Możesz wybierać wśród wszystkich warzyw i owoców. Przez cały dzień pij jedynie soki. Poniżej przedstawiam, które z nich będą najbardziej wartościowe:

Sok Pomidorowy – obniża ryzyko zachorowania na raka trzustki i raka macicy, zapobiega zapaleniu wyrostka robaczkowego, przeciwdziała zaparciom. Oczyszcza organizm z toksyn i regeneruje skórę, działa korzystnie na funkcjonowanie serca oraz nerek.

Sok Jeżynowy – neutralizuje działanie wolnych rodników, działa więc antynowotworowo i zapobiega starzeniu. Reguluje działanie przewodu pokarmowego, pomaga w leczeniu biegunek i mdłości, obniża poziom kwasów żołądkowych. Dodatkowo seler ma silne właściwości przeciwzapalne oraz uszczelniające naczynia krwionośne.

Sok Marchwiowy – reguluje procesy trawienia, wzmacnia włosy, zęby, paznokcie i regeneruje skórę. Pomaga w leczeniu nadczynności tarczycy, zapobiega powstawaniu nowotworów, działa korzystnie na serce oraz wątrobę, obniża ciśnienie i poziom cholesterolu we krwi oraz pozytywnie wpływa na nasz wzrok.

Sok z ananasa – działa przeciwzapalnie i ułatwia trawienie. Ma sporo cukru.

Sok z arbuza – świetnie oczyszcza organizm, a dodatkowo jest źródłem błonnika oraz potasu.

Sok Jabłkowy – Ze wszystkich owoców do przyrządzania zdrowych soków najlepiej nadaje się jabłko. Ten owoc jest źródłem błonnika oraz wielu witamin, dzięki czemu skutecznie wzmacnia odporność organizmu. Dzięki węglowodanom z kolei dodaje niezbędnej do działania energii. Często do soków dodawany jest również ocet jabłkowy, uważany za jeden ze skuteczniejszych środków stosowanych w trakcie odchudzania. Sok jabłkowy dzięki zawartości polifenoli, silnych przeciwutleniaczy, neutralizuje szkodliwe działanie wolnych rodników, zapobiegając tym samym powstawaniu nowotworów oraz przedwczesnemu starzeniu się skóry. Trzeba jednak pamiętać, że te właściwości ma jedynie sok naturalnie mętny, bogaty również w błonnik, który zapewnia prawidłowe działanie układu pokarmowego.

Sok Aroniowy – wzmacnia i uszczelnia ściany naczyń krwionośnych, opóźnia proces starzenia, poprzez obniżanie poziomu cholesterolu ma działanie przeciwmiażdżycowe. Reguluje ciśnienie krwi, zmniejsza apetyt, stabilizuje poziom cukru oraz podbudowuje układ odpornościowy człowieka.

Sok Malinowy – ma działanie przeciwzapalne i przeciwbakteryjne. Oczyszcza organizm z toksyn, chroni przed miażdżycą i zawałami serca, a także pomaga poprawić poziom czerwonych krwinek.

Sok Śliwkowy – ułatwia spalanie tłuszczu, przyspiesza przemianę materii, poprawia trawienie, likwiduje zaparcia. Reguluje działanie układu mięśniowego i nerwowego, ma również właściwości uspakajające.ID-10028895

Sok Żurawinowy – ma działanie antybakteryjne, chroni przed infekcjami układu moczowego. Podwyższa poziom dobrego cholesterolu, czym zapobiega miażdżycy i chorobom serca, a wysoka zawartość przeciwutleniaczy nadaje mu właściwości antynowotworowe.

Sok Borówkowy – reguluje pracę układu pokarmowego, jest także naturalnym przeciwutleniaczem. Działa moczopędnie, antyseptycznie, przeciwzapalnie i przeciwbiegunkowo.

Przykładowe menu.

Na śniadanie sporządź sok z marchwi, grejpfruta oraz jabłka. To doskonała dawka energii oraz witamin, dzięki którym zdrowo można zacząć dzień. Drugie śniadanie oraz podwieczorek to kolejna porcja soku, tym razem z marchewki, selera, pęczka zielonej pietruszki oraz ząbka czosnku. Na obiad świetnie nadaje się warzywny bulion przyprawiony ziołami. Na kolację należy natomiast przygotować sok oczyszczający organizm, w skład którego wchodzą cztery marchewki, seler, pół plasterka imbiru oraz mały burak.

Dietę na bazie soków zaleca się stosować jeden dzień w tygodniu, aby w pozostałe dni dostarczać organizmowi wszystkie niezbędne substancje odżywcze. Jednakże nie widzę przeciwwskazań, aby stosować dietę nawet przez dłuższy okres czasu, szczególnie, gdy urozmaicimy ją bogatymi w białko kiełkami warzyw strączkowych i warzywami spożywanymi na surowo. Wbrew pozorom surowe warzywa i owoce mają wszystkie niezbędne nam substancje odżywcze, a kłopot z przestawieniem się na tego typu dietę wiąże się raczej z przyzwyczajeniem organizmu do ciepłych, gotowanych posiłków, a nie z brakiem substancji odżywczych. W ostateczności dietę można uzupełnić o bulion warzywny jedzony raz dziennie lub gotowany ryż czy ziemniaki. W ten sposób zwiększmy udział węglowodanów w naszym menu. Tak skomponowaną dietę może stosować nawet przez cały rok, bez żadnych skutków ubocznych dla organizmu. Powiem więcej, takie menu oczyści nasz organizm, wzmocni system odpornościowy i wyleczy z wszelkich powikłań chorobowych i uczuleń. Pamiętajmy, surowe warzywa i owoce to samo zdrowie!

Bartosz Wrześniewski

Dodaj komentarz

223 More posts in Diety category
Recommended for you
Dawka wzmocnienia i odporności

W okresie jesienno-zimowym nasza odporność może być obniżona, a nam doskwierać może brak energii, gorszy...