Co ma ze sobą wspólnego Gucci i księgarnia?

Słyszymy Gucci – myślimy włoski dom mody. Mamy przed oczami charakterystyczne logo i towar absolutnie luksusowy i… turbo drogi. Mówimy księgarnia – na myśl nam przywodzi stare miejsce z niezliczona ilością książek albo mole książkowe. Co te dwie rzeczy mają ze sobą wspólnego? Na pozór zupełnie nic. Jak się jednak okazuje – całkiem sporo. Sami zobaczcie!

Popularny brand Gucci, ostatnio wydał swoją książkę o tytule: „WORLD (The price of love)”. Książka, jak na markę przystało, jest ekskluzywna. Wiecie, w twardej oprawie. Książka skupia się na kolekcji Gucci Cruise 2018. Martina Parr stworzył do niej piękne fotografie. Książka oczywiście, jest limitowana. Nie mogła ona znaleźć więc swojego miejsca w zwykłej księgarni, wśród innych, zwykłych książek. Z tego też powodu firma… otworzyła własną księgarnie! W końcu biorąc pod uwagę koszt rzeczy oznakowane logo Gucci, i zyski jakie firma notuje – co to dla nich, stworzenie własnej księgarni? 

Miejscówka swoje miejsce znalazła w nowojorskim butiku Gucci, w dzielnicy cieszącej się dużym prestiżem, SoHo na Wooster 63. W butiku poza książkami, znajdziemy oczywiście także największe, totalne bestsellery marki Gucci. Jednak z racji na to, że to nie zwykła księgarnia, a księgarnia Gucci, zaopatrzenie się w niej w pozycje słabe i komercyjne nie wchodzi w grę. Marka musi dbać o swoje mienie. W związku z czym w księgarni znajdziemy książki na temat szeroko pojętej sztuki i kultury. Fotografia, deisgn, galeria i przede wszystkim moda, to tematy pasujące do tEGO miejsca. Księgarnia jest bogata – nie tylko z wyglądu, ma również bogate wnętrze – znajduje się w niej aż ponad 2 tysiące publikacji. Na miejscu możemy skorzystać z wiedzy Davida Strettella – kuratora miejsca. Oraz pomocy bibliotekarza, i specjalnie przygotowanych do służenia radą, moli książkowych. Sam wystrój wnętrza przywodzi na myśl styl vintage – lata 70. 

Księgarnia oczywiście nie pełnić funkcji zwykłej księgarni – ma być miejscem spotkań współczesnej, artystycznej śmietanki Nowego Jorku. Mają być tam organizowane pokazy filmowe, wykłady i meetingi artystyczne. Prestige is prestige!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ