owoce - sporteuro

ZDROWE PRZEKĄSKI

owoce - sporteuroNiekiedy zdarza się, że siedząc późnym wieczorem przed telewizorem odczuwamy dojmujące ssanie w żołądku. Wtedy budzi się ochota na schrupanie chipsów lub zjedzenie rozpływającej się w ustach czekoladki. Jednak trzeba pamiętać, że te przyjemności są nie tylko rozkoszą dla podniebienia, lecz także „zabójcą” dla figury. Idealnym rozwiązaniem tego fundamentalnego problemu jest zastąpienie kalorycznych przekąsek zdrowymi i świeżymi produktami. Trzeba nauczyć się lubić i wybierać zdrowie!

Oto kilka przykładów zdrowych przekąsek.

Po pierwsze: warzywa i owoce

Bez wątpienia najzdrowszą, a zarazem lekką i smaczną przekąską, są świeże warzywa i owoce. Są niezbędnym źródłem prawidłowego funkcjonowania organizmu, ponieważ wzbogacają go w witaminy i minerały. Dla przykładu: marchew - sporteuro

Marchewka jest bardzo zdrową przekąską. Dzięki zawartości rozpuszczalnego błonnika obniża zawartość cholesterolu w organizmie oraz karotenoidów, dzięki czemu chroni przed nowotworami. Można ją jeść i chrupać ile dusza zapragnie, bowiem 100 g marchewki to tylko 25 kcal!

Pomidor to idealna przekąska, która jest dla organizmu cennym źródłem witamin oraz składników mineralnych. Zawiera likopen, który chroni przed atakiem rodników, oraz błonnik, który obniża zawartość cholesterolu we krwi i zapobiega rozwojowi miażdżycy.

Banan jest doskonałą przekąskę w domu, szkole czy pracy. Jest źródłem cukrów prostych, zapewniających szybki zastrzyk energii oraz witamin i związków mineralnych takich jak: magnez, potas i żelazo. Z uwagi na fosfor banan działa kojąco i uspokajająco.

soki - sporteuroJabłko jest lekkostrawne i nie obciąża żołądka. Co więcej, pozytywnie wpływa na przemianę materii w organizmie oraz zmniejsza uczucie głodu. Jest bogatym źródłem potasu, który wpływa na prawidłową pracę serca.

Po drugie: produkty zbożowe

Produkty żywnościowe powstałe w wyniku przetworzenia ziaren różnych zbóż zawierają wiele witamin, składników mineralnych i węglowodanów (błonnik i skrobię). Na domiar tego, mają małą zawartość tłuszczu.

Wafle ryżowe obfitują w błonnik, który zapewnia uczucie sytości i oczyszcza organizm ze szkodliwych substancji. Jak sama nazwa wskazuje, są zrobione z ryżu, który jest źródłem magnezu wpływającym korzystnie na układ nerwowy.

Pestki słonecznika to wartościowa przekąska zapewniająca doskonałą dawkę białka, witamin i minerałów. Chrupiący słonecznik dostarcza organizmowi wiele drogich antyoksydantów, wspomagając wzrok oraz wzmacniając kości. Nie należy go konsumować w zbyt dużych ilościach, ponieważ są kaloryczne.

Po trzecie: jogurtyjogurty - sporteuro

Dobrym pomysłem, aby zaspokoić wieczorne zachcianki są zdrowe jogurty. Sprzyjają rozwojowi korzystnych bakterii w przewodzie pokarmowym oraz dostarczają wapnia, który potrzebny jest do budowy kości. Jogurty korzystnie wpływają na figurę oraz zwiększają odporność organizmu na choroby.

Po czwarte: orzechy i suszone owoce (np.: daktyle, figi, morele) zawsze powinniśmy mieć po ręką.

Orzechy to smakowita przekąska, zawierająca korzystne dla serca tłuszcze. Poza tym poprawiają pamięć i korzystnie wpływają na cerę, paznokcie i włosy. Niestety, są bardzo kaloryczne, więc nie można przesadzać z ich jedzeniem. Bezpieczna dawka to niewielka garstka dziennie.

Suszone owoce wpływają pozytywnie na pracę układu pokarmowego w związku z wysoką zawartością błonnika oraz sorbitolu – cukru, który powstaje podczas suszenia. Jednakże w ich spożywaniu należy zachować umiar.czekolada - sporteuro

Po piąte: gorzka czekolada

Gorzka czekolada jest zdrowym substytutem mlecznej. To przede wszystkim uspokajająco-sycącą przekąską, stanowiącą ogromne źródło magnezu . Co jakiś czas, zjedzenie kilku kostek jest rzeczą polecaną przez dietetyków.

Po szóste: soki owocowe i warzywne warto pić zamiast napojów gazowanych.

Sok – jeden z najsmaczniejszych i najprostszych sposobów dostarczenia organizmowi potrzebnych składników. W sokach ze świeżych owoców i warzyw jest wiele minerałów, witamin, niezbędnych kwasów tłuszczowych, węglowodanów, białka i innych związków. Takie soki to samo zdrowie!

Anna Tłustochowicz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

238 More posts in Zdrowe odżywianie category
Recommended for you
jedzenie w samotnosci
Samotne jedzenie zwiększa ryzyko chorób?

Jak sytuacja wygląda u Polaków?     Samotne jedzenie może zwiększyć ryzyko zachorowań na cukrzyce...