Zdrowe podjadanie

warzywa-sporteuroOmijanie śniadania, brak odpowiedniej ilości spożywanych składników odżywczych w  obiedzie – to wszystko powoduje, że często nachodzi nas ochota na podjadanie między posiłkami. Każdy zdaje sobie sprawę, że idealny jadłospis składa się z 5 posiłków dziennie. Jest mnóstwo książek z poradami co powinno się jeść jako posiłek, a co jako przekąskę – wystarczy trochę poczytać.


Najczęściej sięgamy po przekąski, które są najłatwiej dostępne, czyli batony, słodkie bułki, kawa czy frytki z tłustą, kaloryczną kanapką z restauracji fast food. Nie zdajemy sobie często sprawy z tego jak bardzo zły wpływ na nasz organizm ma brak spożywania odpowiedniej ilości składników odżywczych. Głównym problemem z przekąskami jest brak czasu, np. w pracy czy szkole, nie zawsze mamy też gdzie kupić coś zdrowego do zjedzenia na szybko. Ale można temu zaradzić, ponieważ jest wiele przekąsek, które możemy przygotować w domu, naszykować na następny dzień i zabrać ze sobą. pizza-sporteuro

Najprościej jest pokroić surowe lub gotowane warzywa kalafiora, brokuły, marchewkę, ogórka czy pomidora i zrobić do nich deep np. z jogurtu naturalnego i czosnku albo łyżeczki musztardy. Warzywa nie będą suche, deep doda im również smaku.

Dobrym i szybkim wyjściem jest również dodanie do jogurtu naturalnego czy serka wiejskiego garści orzechów, rodzynek czy żurawiny. Połączenie jest dowolne, przede wszystkim zaspokoimy nim głód do następnego posiłku. Jako dodatek do serka może posłużyć nam owoc.

Doskonałym dodatkiem będą też suszone owoce: daktyle, morele, śliwki, jabłka, banany. Dla tych, którzy lubią czekoladę, świetnie ją zastąpią, ponieważ są słodkie.

Pieczywo razowe bądź pełnoziarniste możemy posmarować twarogiem z rzodkiewką i szczypiorkiem, będzie smaczne i pożywne.

Jeżeli ktoś będzie miał ochotę na płynną przekąskę to dietetycy polecają maślankę naturalną lub kefir.

Jeśli mamy więcej czasu możemy przygotować sałatkę np. z sałaty lodowej, pomidorków koktajlowych, ogórka surowego, rzodkiewki, rukoli i gotowanego kurczaka, tuńczyka albo ryby z sosem.

Kiedy następnym razem najdzie nas ochota wejścia po kawę do bliskiej kawiarni albo kupienia słodkiego rogalika w cukierni przypomnijmy sobie o zdrowej przekąsce, która dostarczy organizmowi odpowiednich witamin.


Wioletta Odalska, fot.

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

238 More posts in Zdrowe odżywianie category
Recommended for you
jedzenie w samotnosci
Samotne jedzenie zwiększa ryzyko chorób?

Jak sytuacja wygląda u Polaków?     Samotne jedzenie może zwiększyć ryzyko zachorowań na cukrzyce...