Reklama Gucci zakazana w mediach? Wygląd modelki jest zbyt kontrowersyjny!

Nowa reklama domu mody Gucci wzbudziła liczne kontrowersję. Została nawet zakazana na Wyspach, ponieważ Brytyjki twierdzą, że wygląd modelki prezentującej kolekcję jest nie do przyjęcia, gdyż jest ona za chuda! Tego zdania jest również organizacja Advertising Standards Authority, która zajmuje się dbaniem o odpowiedni wizerunek reklam. Czy słynny dom mody wycofa problematyczną reklamę?

Fot. Glen Luchford / Gucci / materiały prasowe Natychmiastowa reakcja Brytyjek

Zamieszanie w mediach wzbudziły szczególnie zdjęcia promujące nową kolekcję Gucci – „Cruise 2016”. Jej autorem jest Alessandro Michele, a fotografie wykonał Glen Luchford. Projektant już jest znany z tego, że do promowania kolekcji zaprasza bardzo młode, szczupłe osoby o twarzach lalek, gdyż jego zdaniem to właśnie one najlepiej oddają piękno kolekcji. Tym razem jednak reklama przeszła swoje granice. Brytyjkom nie podoba się, że modelka prezentująca ubrania jest strasznie chuda i jej twarz wygląda niezdrowo, a dom mody propaguje trendy, które nie służą zdrowiu człowieka. Kobiety zwracają również uwagę, że zwłaszcza młode dziewczyny sugerują się lansowanym nienaturalnym wizerunkiem, a później dochodzi do tragedii, gdyż nastolatki popadają w wyniszczającą organizm anoreksję oraz inne zaburzenia odżywiania, dlatego reklama powinna natychmiast zostać wycofana.

Oświadczenie ASA

Mieszkanki Wysp zgłosiły swoje zażalenie do pozarządowej organizacji Advertising Standards Authority, która nadzoruje brytyjski rynek reklamowy. ASA przychyliła się do zażaleń i wydała oświadczenie, w którym czytamy, że tułów oraz ręce modelki są „bardzo szczupłe i wydają się nieproporcjonalne w stosunku do jej głowy i nóg, a jej poza optycznie wydłuża tułów i podkreśla talię w taki sposób, że wydaje się bardzo wąska”. Organizacja dodała również: „Uważamy także, że wyraz twarzy i ciemny makijaż, szczególnie wokół oczu, sprawia, że twarz wygląda mizernie. Z tych powodów stwierdzamy, że modelka pozująca przy ścianie wygląda na niezdrowo wychudzoną i dlatego reklama jest nieodpowiedzialna”. Kontrowersyjna reklama została opublikowana na stronie internetowej dziennika „The Times”, jednak szybko została zdjęta.

Przedstawiamy również reklamę kolekcji „Cruise 2016”, która także wywołała społeczną dyskusję w Wielkiej Brytanii.

{youtube}=qQOppPHIOHk |600|450|0{/youtube}

 Jesteśmy dorośli

Advertising Standards Authority poprosiło Gucci o wycofanie reklamy. Natomiast słynna włoska marka twierdzi, że wygląd modelki nie powinien podlegać dyskusji w obiektywnych warunkach, ponieważ można to stwierdzić jedynie subiektywnie. Włoska marka broni się mówiąc również, że kampania jest skierowana do osób dorosłych, którzy sami podejmują decyzję jak chcą wyglądać oraz na co będą przeznaczać pieniądze. Gucci zwraca też uwagę, że modelka ubrana jest aż po samą szyję, więc nie widać wystających kości.

Czy też Waszym zdaniem modelka Gucci jest zbyt szczupła, a swoim wyglądem nie przypomina zdrowej, szczęśliwej kobiety?

_________________

Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ