Cała prawda o sieciówkach

Każda z nas kupuje w sieciówkach takich jak Zara, H&M czy Reserved. A może preferujecie bardziej luksusowe marki, np. Gucci? Te wszystkie sklepy i wiele innych mają ogromny wpływ na gospodarkę, a za tym wszystkim stoją ogromne koncerny. Zobaczcie, komu tak naprawdę płacicie za kolejną nową sukienkę czy parę butów.

Źródło: worldversus.com

LPP

Do gdańskiego koncernu LPP należą takie sieciówki jak Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay. Nie ma co ukrywać, że cieszą się one ogromną popularnością ze względu na przystępne ceny. Reserved to najbardziej ekskluzywny ze wszystkich sklepów tego koncernu, który ma bardzo intensywne kampanie i najszerszą ofertę. Obecnie twarzą marki jest brytyjska modelka Georgia May Jagger, córka Micka Jaggera i Jerry Hall. Wcześniej była to m.in. Cara Delevigne. Sklepy Cropp, House i Sinsay zachwycają bardzo przystępnymi cenami i skierowane są głównie do młodych ludzi.

INDITEX

To firma odzieżowa pochodząca z Hiszpanii, która skupia wokół siebie takie sklepy jak Zara, Pull&Bear, Bershka, Stardivarius, Oysho i Massimo Dutti. Amancio Ortega szef grupy Inditex to obecnie jeden z najbogatszych ludzi świata. Inditex to ponad 6400 sklepów w 90 krajach na całym świecie.

HENNES & MAURITZ

Tego szwedzkiego koncernu nie trzeba nikomu przedstawiać. H&M zna każdy, ale nie każdy wie, że w grupę H&M wlicza się także Monki (marka dla nastolatek), COS ( najbardziej luksusowy brand), oczywiście H&M oraz niedostępne w Polsce Weekday i Cheap Monday oraz Other Stories. Grupa ta może poszczycić się współpracą z największymi projektantami ze świata, np. z Isabelą Marant czy Karlem Lagerfeldem. Hennes & Mauritz to ponad 3200 sklepów na całym świecie!

KERING

To francuski holding, który do czerwca ubiegłego roku funkcjonował pod nazwą PPR i skupia producentów markowych produktów takich jak: Gucci, Redcats i Conforama. My skupimy się tylko na pierwszym producencie. Do grupy Gucci zaliczają się m.in. takie marki jak: Sergio Rossi, Yves Saint Laurent, Boucheron, Alexander McQueen, Balenciaga, Stella McCartney oraz Gucci. Największym konkurentem dla Kering jest LVMH.

LVMH

To nic innego jak Louis Vuitton Moët Hennessy, francuski koncern, do którego zaliczają się największe brandy na rynku modowym. Grupa LVMH to ponad 60 różnych marek z różnych działów: sklepy detaliczne, odzież, perfumy, wina i napoje alkoholowe oraz zegarki i bizuteria. Jeśli chodzi o ubrania i galanterię skórzaną LVMH zrzesza takie marki jak Louis Vuitton, Céline, Fendi, Donna Karan, Berluti, Givenchy, Marc Jacobs i Kenzo.

Patrycja Ceglińska

ZOSTAW ODPOWIEDŹ