COS – moda na sztukę

Sieciówka, która podąża za ideą Slow Fashion, zwraca uwagę na jakość, posiada prosty design i nie przejmuje się najnowszymi trendami. COS to niebanalność w czystym wydaniu. Kto nie znał niech pozna.

cos tekst life4style

COS (Collection of Style) to szwedzka marka założona w 2007 roku przez koncern, do którego należy H&M. Młodsza siostra zdecydowanie różni się od dobrze wszystkim znanej sieciówki. COS to ubrania o wysokiej jakości, zawsze zaprojektowane w charakterystycznym stylu. W ich sklepach nie ma miejsca na prujące się ubrania, strzępiące się koszulki czy swetry, które zmieniają kształt po jednym praniu. Minimalizm w projektach marki jest ich znakiem rozpoznawczym. Sieciówka nie kopiuje projektantów, goniąc ślepo za wybiegowymi trendami, ale sama je wyznacza. Projektanci COSa hołdują klasyce w nowoczesnym wydaniu, a forma ma największe znaczenie. Marka skupia się na stworzeniu ubrań, które będą nie tylko modne oraz ponadczasowe, ale i wygodne. COS wybiera najczęściej neutralne kolory jak czerń, biel, szarość czy beż, choć na sklepowych wieszakach znajdziemy także ubrania w odważniejszych barwach.

Moda = sztuka

Marka lubi bawić się niekonwencjonalnymi rozwiązaniami co widać np. w ich kampaniach reklamowych. W filmiku zatytułowanym „Sound of COS” nie występują sławne modelki, nie stworzono też specjalnej muzyki i nie włożono ogromnych środków w realizacje mini-kampanii, a jednak jest zabawnie i bardzo oryginalnie. Duet Lernert &Sander wykorzystał dźwięki znane nam z codziennego życia, do odtworzenia tych związanych z modą.  

{youtube} HZYUqZ6kjZE |600|450|0{/youtube}

COS nie inwestuje tylko i wyłącznie w modę, ale także w sztukę. „Tape Paris” to instalacja, która została wykonana dzięki inspiracji projektami marki. Wykonana z transparentnej taśmy, długa na 44 km konstrukcja jest na tyle wytrzymała, iż zwiedzający mogą się przechadzać czy leżeć wewnątrz niej. Ogromna instalacja jest częścią wystawy „Inside” w Palais de Tokyo w Paryżu. Powierzchnia wystawiennicza została zagospodarowana przez artystów w taki sposób, iż przechodzimy z jednej instalacji w drugą, a wszystkie one są metaforą przenikania w głąb siebie. „Inside” ma na celu ukazanie zwiedzającym jak wejść do własnego wnętrza i powędrować od skóry, do najskrytszych myśli. Wystawę można obejrzeć do 11 stycznia 2015 roku.

{youtube}z7HMc5tYC4Q|600|450|0{/youtube}

Oprócz wystaw czy kolaboracji z artystami COS prowadzi na swojej stronie internetowej magazyn, gdzie znajdziemy m.in. wywiady, natomiast w zakładce „things” marka prezentuje prace artystów z całego świata.

Sieciówka pokazuje, że moda i sztuka mogą wspólnie koegzystować, a komercja nie musi wykluczać fantazji.

Daria Sekula

ZOSTAW ODPOWIEDŹ