Iluzjoniści w Polsce

W Polsce mamy wielu artystów, ale czy są wśród nich iluzjoniści? Ze względu na to, że ta „branża”, a może raczej dziedzina sztuki, nie jest tak popularna jak aktorstwo czy piosenkarstwo, nie wszyscy wiedzą, że w naszym kraju działa wielu doświadczonych, jak również młodych magików. O ich działalności zaczęło robić się głośno dzięki telewizyjnym show, w których artyści chętnie prezentowali swoje umiejętności.

Iluzjoniści to nadal wąskie grono, do którego wstęp mają wyłącznie pasjonaci, obdarzeni talentem i ciężko pracujący artyści. Ich umiejętności weryfikowane są przez widzów, ale równie często przez jury w programach telewizyjnych. To właśnie ich ocenie poddają się ci, którzy decydują się na występ w telewizyjnych show. Zazwyczaj docierają w nich wysoko — do finału czy półfinału. Udział w programie to przede wszystkim furtka do dalszej kariery, zdobycie sławy i okazja do zaprezentowania się przed szerszą publicznością.

Kim jest iluzjonista?

Czy iluzjonistą trzeba się urodzić? Na pewno, podobnie jak w przypadku innych artystycznych zawodów, trzeba mieć w sobie pasję, talent i oczywiście gotowość do ciężkiej pracy. Nie każdy też posiada charyzmę, pewność siebie czy wreszcie pozytywną energię, które są niezbędne do nawiązywania i utrzymywania interakcji z publicznością.

Zawód iluzjonisty wzbudza wiele emocji, głównie ze względu na prestiż, jakim cieszy się w popkulturze oraz zarobki owiane tajemnicą, ale przyprawiające o zawrót głowy. Szacuje się, że najlepsi magicy za jeden występ mogą zgarnąć nawet kilkanaście tysięcy złotych. Chcąc dołączyć do elitarnego grona, wielu, zwłaszcza młodych ludzi, postanawia zająć się „czarami” na poważnie. Dla wielu rzeczywiście iluzja staje się pomysłem na życie i zarabianie pieniędzy. Niestety, wszystkiego muszą nauczyć się sami. Jak to robią? Głównie obserwując wielkich mistrzów, inspirując się ich sztuczkami, opracowując własne i ćwicząc pod okiem mentorów. Jak zgodnie twierdzą wszyscy adepci tej sztuki — w tym zawodzie liczy się przede wszystkim cierpliwość.

Obecność w telewizji i social mediach

Sławni iluzjoniści, np. Just Edi Show na swoją pozycję w branży pracują latami. Długi staż w przypadku tej profesji to raczej rzadkość, ale kiedy uda się zyskać popularność i uznanie, wówczas kariera rozwija się dynamicznie. Współcześni artyści do prezentowania swoich osiągnięć, trików oraz umiejętności wykorzystują bardzo chętnie social media. Nagrywają filmiki na YouTube, prowadzą profile na portalach społecznościowych. Wszędzie tam kładą nacisk na interakcję z publicznością, ponieważ bez widzów ich praca byłaby bezcelowa.

Idąc o krok dalej, niektórzy decydują się na udział w telewizyjnych show. Tam występują przed profesjonalnym jury, poddają się też ocenie publiczności zgromadzonej w studio i przed ekranami. Już nie dla popularności, ale w celach głównie zarobkowych oferują swoje usługi na weselach czy eventach firmowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ