Facebook ograniczy zasięg wpisów antyszczepionkowców

Facebook na początku lutego opublikował komunikat, w którym informował, że zamierza wprowadzić skuteczniejsze metody walki z treściami pochodzącymi z grup, na których zrzeszają się przeciwnicy szczepień.

Zaznaczono, że w dłuższej perspektywie firma pracuje nad „całkowitym usunięciem z rekomendacji szkodliwych treści związanych ze zdrowiem”, a także nad redukcją ich rozpowszechniania w wyszukiwarce oraz w news feedzie”.

Jak informuje Monika Bickert z Facebooka, platforma przedstawiła konkretne kroki, jak ma zamiar walczyć z nieprawdziwymi informacjami dotyczącymi domniemanej szkodliwości szczepień. Według zapowiedzi Facebook ma odrzucać reklamy zawierające fałszywe tezy dotyczące szczepień, będzie też usuwał opcje targetowania powiązane ze szczepionkami. Konta reklamowe naruszające regulamin mają być blokowane.

Jak podaje portal wired.com, za fałszywe informacje dotyczące szczepień Facebook uznaje te, które zostały określone przez Światową Organizację Zdrowia oraz amerykańską agencję rządową Centers for Disease Control and Prevention.

Oprócz tego Facebook nie będzie wyświetlał ani rekomendował treści dezinformujących o szczepieniach. Ma zamiar również edukować na temat szczepionek poprzez udostępnianie informacji pochodzących od organizacji eksperckich.

Według zapowiedzi informacje te będą pojawiać się na górze listy wyników wyszukiwania, na stronach poświęconych szczepieniom, czy też przy zaproszeniach do grup o tej tematyce.

Wszystko, co zagraża bezpieczeństwu i ochronie naszej społeczności, stanowi dla nas priorytet – zaznacza Facebook. – Aktywnie działamy na kilku frontach, aby zapobiegać powszechnemu rozprzestrzenianiu się fałszywych i mylących treści na Facebooku – treści antyszczepionkowe kwalifikują się do fact-checkingu, pracujemy także nad dodatkowymi możliwościami wykrywania ich” – pisze Facebook w komunikacie.

„Odkryliśmy, że content związany z tematyką antyszczepionkową nie jest często udostępniany w news feedzie czy na platformie w ogóle, choć może pojawiać się w grupach oraz w wyszukiwarce. W związku z tym szukamy dodatkowych sposobów, aby skutecznie uporać się z tym problemem – redukując bądź usuwając tego typu treści z rekomendacji, jak np. z zakładki „Propozycje dla Ciebie” w Grupach oraz marginalizując powiązane wyniki wyszukiwania. Jednocześnie upewniamy się, że dostępne są treści wiarygodne i wysokiej jakości. Ponadto, podejmujemy odrębne działania w zakresie niskojakościowych lub wprowadzających w błąd treści dotyczących zdrowia, z uwagi na ich potencjalną szkodliwość dla społeczeństwa”.
źródło: donald.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ