ID-10050154

Dwutygodniowa dieta biurowa

ID-10050154Dwutygodniowa dieta biurowa to nieskomplikowana, łatwa i szybka dieta dla osób ceniących sobie wygodę i nie mających zbyt dużo czasu na komponowanie wymyślnych posiłków, liczenie kalorii czy oddzielanie posiłków węglowodanowych od białkowych. Została stworzona dla osób zapracowanych, które większość czasu przebywają poza domem. Jest to więc bardzo praktyczna dieta, gdyż nie absorbuje nas zbytnio i nie każe nam zmieniać trybu życia.

Podstawą diety są lekkie śniadania jedzone także w pracy, na które składają się sałatki i przekąski. Jako, że jest to dieta dla osób pracujących, większość posiłków przygotowuje się w domu (najlepiej przed pójściem spać, aby nie musieć wcześniej wstawać) i zabiera ze sobą do pracy. Dzięki tej prostej i praktycznej diecie możemy schudnąć aż 3-4kg w ciągu tygodnia!

W czasie diety należy jeść 5 posiłków dziennie o regularnych porach. 15 min przed każdym posiłkiem wypij szklankę niegazowanej wody. Śniadania, obiady i kolacje możemy dowolnie komponować i mieszać ze sobą. Poniżej przedstawiam przykładowe menu.

Przykładowe menu:

ŚNIADANIE:

Kromka pełnoziarnistego chleba, 1/2 łyżeczki masła, 2 plastry chudej (najlepiej gotowanej) szynki, pomidor lub inne warzywo.

DRUGIE ŚNIADANIE:

2 kromki pieczywa chrupkiego, 2 łyżeczki dżemu niskosłodzonego.

OBIAD:

Bułka grahamka cienko posmarowana masłem, 2 cienkie plastry wędliny drobiowej, ogórek, pomidor lub inne warzywo.

PODWIECZOREK:

Jogurt naturalny, 150 g, lub kefir, owoc (oprócz banana).

KOLACJA:

– Ryż z owocami

– 4 łyżki ugotowanego ryżu, 1/2 szklanki owoców świeżych lub mrożonych polać sosem z 1/2 kubka jogurtu naturalnego i łyżeczki cukru.

(dzień drugi)

ŚNIADANIE:

– 150 g chudego serka wiejskiego, kromka chleba razowego i kilka plasterków świeżego ogórka, herbata owocowa

DRUGIE ŚNIADANIE:

– 2 kromki pumpernikla posmarowanego masłem, – 1/2 świeżego ogórka, – 1/2 pomidora

OBIAD:

– sałatka z ziemniaków: 3 niewielkie ziemniaki ugotuj w łupinach, ostudź, obierz i pokrój w plasterki, dodaj do nich posiekaną cebulę, 2 pokrojone w kostkę ogórki kiszone i 1 łyżeczkę suszonej bazylii oraz kilka kropli oliwy z oliwek

PODWIECZOREK:

– 2 owoce kiwi

KOLACJA:

– 1 grillowane udko z kurczaka oraz sałatka z pomarańczy (główkę sałaty porwij na kawałki, 1 pomarańczę podziel na cząstki, dodaj do nich 2 łyżki jogurtu naturalnego i wymieszaj)

ŚNIADANIE:

– 2 kromki chrupkiego pieczywa posmarowane masłem, 1 plasterek żółtego sera, 4 liście sałaty

DRUGIE ŚNIADANIE:

– 1 jogurt naturalny z bananem pokrojonym w plastry

OBIAD:

– sałatka z tuńczyka – 1 puszkę tuńczyka w sosie własnym wymieszaj z 1 startą marchwią, 2 łyżkami kukurydzy z puszki, posiekanym szczypiorkiem, 2 łyżkami niskokalorycznego majonezu i 1/2 łyżeczki kurkumy

PODWIECZOREK:

– 1 jabłko

KOLACJA:

– 150 g ryby pieczonej w folii z 1 łyżeczką masła, – surówka z 2 filiżanek pokrojonej w paseczki kapusty pekińskiej połączonej z 2 łyżkami jogurtu naturalnego

ŚNIADANIE:ID-10046516

– 1 szklanka soku pomarańczowego, – 1 jajo na twardo, – 1 kromka chleba tostowego z 1 plasterkiem szynki drobiowej

DRUGIE ŚNIADANIE:

– 1 kubeczek chudego serka wiejskiego, – kilka rzodkiewek, – 1 kromka chleba razowego posmarowanego cienko masłem

OBIAD:

– sałatka z szynką drobiową – do 100 g szynki drobiowej pokrojonej w kostkę dodaj pokrojoną 1/2 czerwonej papryki, posiekaną 1/2 cebuli, szczypiorek oraz 1/2 puszki zielonego groszku

PODWIECZOREK:

– 1 kubek jogurtu naturalnego

KOLACJA:

– 2 ugotowane ziemniaki z dipem szczypiorkowym (1 kubek jogurtu naturalnego zmieszaj z posiekanym szczypiorkiem i natką pietruszki – 1/2 pęczka obydwu)

dzień czwarty

ŚNIADANIE:

– 1 szklanka soku z marchwi, – 1 kubek jogurtu naturalnego z 3 łyżki muesli

DRUGIE ŚNIADANIE:

– 1 pomidor, – 1 jajo na miękko, – 1 szklanka soku owocowego

OBIAD:

– sałatka z kurczaka – 100 g gotowanego lub pieczonego kurczaka (bez skórki) pokrój w kostkę, dodaj do niego 2 łyżki kukurydzy z puszki, 1/2 pokrojonego w kostkę świeżego ogórka i 2 łyżki jogurtu naturalnego

PODWIECZOREK:

– 2 mandarynki

KOLACJA:

– surówka z selera – 1/2 selera ugotuj i pokrój w paski, dodaj do niego 1 łyżkę rodzynek i 2 łyżki jogurtu naturalnego wymieszanego z 1 łyżką majonezu, 1 wafel ryżowy posmarowany cienko masłem

ŚNIADANIE:

– 1 trójkącik sera topionego, – 1 plasterek wędliny drobiowej, – kawałek czerwonej papryki, – kawa z odtłuszczonym mlekiem

DRUGIE ŚNIADANIE:

– 2 kawałki pieczywa chrupkiego posmarowane masłem, – 1 pomidor, – 1 szklanka soku owocowego i 2 plasterki szynki drobiowej

OBIAD:

– sałatka z ryżem – 6 łyżek ryżu ugotuj na sypko, dodaj do niego 3 pokrojone plasterki ananasa, 1 szklankę jogurtu naturalnego, dopraw przyprawą do sałatek i wymieszaj

PODWIECZOREK:

– 1 banan lub 2 owoce kiwi

KOLACJA:

– 100 g grillowanej piersi z kurczaka, – 1 pomidor, – 1 kromka pieczywa razowego

Bartosz Wrześniewski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

222 More posts in Diety category
Recommended for you
Świąteczne menu w Warszawie. Stołeczne restauracje kuszące specjalnymi potrawami

Do wyczekanych świąt Bożego Narodzenia pozostał jeszcze tylko tydzień, jednak już teraz możemy poczuć ducha...