Karolina Gilon poszukuje zaginionych nastolatków! A wszystko przez Snapchata!
Karolina Gilon poszukuje nastolatków przez Snapchata! Brzmi absurdalnie? Niekoniecznie! Fundacja Itaka wraz z agencją K2 uruchomiła pierwsze na świecie narzędzie, które wykorzystuje Snapchata do poszukiwania osób zaginionych – SNAP&SEEK. W akcję zaangażowały się znane osoby, które przekonują, że żeby znaleźć osoby zaginione, trzeba jak najczęściej pokazywać ich twarze. Zobaczcie filmik!
{youtube} ZWH_GOm4flU|600|450|0{/youtube}
Zastraszające statystyki
Według danych Komendy Głównej Policji wynika, że tylko w zeszłym roku Policja odnotowała ponad 8 tysięcy zaginięć osób poniżej 17 roku życia. Najwięcej, bo aż 5 788 przypadków to zaginięcia w grupie wiekowej 14 – 17 lat. Duża część tej grupy to nastolatki, które z różnych, często dramatycznych, powodów zdecydowały się na ucieczkę z domu. Są jednak wśród tej grupy także ofiary przestępstw lub nieszczęśliwych wypadków. Są to osoby, po których ślad po prostu zaginął.
Nowa funkcja – Face Swap
„W tym roku naszą akcję postanowiliśmy skierować do osób młodych z nadzieją, że zaangażują się one w poszukiwania swoich rówieśników. Zastanawialiśmy się, jak do nich dotrzeć i z pomocą przyszła nam agencja K2, która zaproponowała stworzenie pierwszego na świecie narzędzia wykorzystującego nową funkcję Snapchata – Face Swap” – mówi Izabela Jezierska-Świergiel, członkini zarządu ds. PR i Fundraisingu Fundacji Itaka. Organizacja już 1999 roku poszukuje osób, które zniknęły bez śladu.
Jak działa funkcja Face Swap?
Według ostatnich badań na Snapchacie znajduje się już ponad 900 000 młodych Polaków w wieku 13-25. Nowa funkcja Face Swap wprowadzona przez umożliwia podmianę swojej twarzy w profilu na twarz z dowolnego zdjęcia zapisanego w telefonie. Postanowiliśmy to wykorzystać i stworzyliśmy stronę SNAP.ZAGINIENI.PL, z której nastolatkowie, a także inni użytkownicy Snapchata, mogą pobrać zdjęcia zaginionych osób, podmienić swoją twarz na twarz jednego z poszukiwanych i tym samym rozpowszechnić jego wizerunek wraz z wiadomością o zaginięciu po swoich znajomych na Snapchacie – komentuje akcję Jakub Sagan, Deputy Creative Director z Agencji K2.
Gwiazdy też wsparły tę akcję!
Rozpowszechnianie wizerunku osób zaginionych jest wciąż najlepszym sposobem na ich odnalezienie – dodaje Izabela Świergiel. W wypromowanie narzędzia SNAP&SEEK oraz zaangażowały się osoby, które cieszą się sympatią użytkowników Snapchata m.in. Karolina Gilon, Karol Paciorek, Naruciak, Michał Sadowski, Matt Olech, Areta Szpura i wielu innych. Koncepcję i realizację narzędzia przygotowała agencja K2, a współpracę ze znanymi influencerami oraz promocję medialną akcji wsparł dom mediowy K2 Media. Narzędzie zostało uruchomione 25 maja 2016 r. i będzie można z niego korzystać bez żadnych ograniczeń czasowych.
Więcej informacji na temat akcji znajdziecie na: #Snapandseek oraz snapandseek.pl
_________________
Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.