Zagraniczni inwestorzy zachwyceni polską aplikacją medyczną
Poznański startup z obszaru Mobile Health przygotowuje się do ekspansji na Stany Zjednoczone i państwa Europy Zachodniej. Warta ponad 2 mln zł aplikacja Dr Barbara ma być odpowiedzią na nasilającą się epidemię chorób cywilizacyjnych.
Zespół drBarbara.pl razem z Eleonorą Burzyńską – córką lekarza, która po latach postanowiła iść w ślady ojca, pomagając ludziom w powrocie do zdrowia – opracowała skuteczną metodę umożliwiającą zmniejszenie epidemii chorób cywilizacyjnych zależnych od diety. Eleonora Burzyńska pochodzi z rodziny o długiej medycznej tradycji. Po ukończeniu szkoły wyższej, wbrew woli ojca, który chciał dla niej kariery lekarza, ukończyła podyplomowe studia MBA. Przez lata pracowała w mediach, zarządzając zespołami składającymi się z kilkudziesięciu specjalistów. W 2011 roku z powodzeniem wprowadziła polsko-hiszpańską spółkę na rynek giełdowy NewConnect, jednak mimo licznych sukcesów zawodowych nie czuła się spełniona. Jak twierdzi, brakowało jej poczucia, że to, co robi ma wymiar społeczny. Przyglądając się życiu ojca, postanowiła wrócić do korzeni, by tak jak on pomagać ludziom w odzyskiwaniu zdrowia. – Pewnego razu kuzynka powierzyła mi opiekę nad swoją córką Olą. Okazało się,
że dziewczyna od dłuższego czasu ma problem z nadwagą, a stosowane przez nią diety zamiast pomóc sprawiły, że jej waga była jeszcze większa. Ola nie wiedziała co i kiedy jeść,
a na domiar złego, uczulenie pokarmowe uniemożliwiało jej korzystanie z ogólnodostępnych planów dietetycznych – wspomina Burzyńska. Motywowana chęcią pomocy zaczęła myśleć nad rozwiązaniem, które kompleksowo zadbałoby o zdrowie osób zmagających się z tego typu problemami. W ten sposób narodził się pomysł na aplikację, którą połączy nowe technologie, najnowsze badania i wiedzę medyczną pielęgnowaną w jej rodzinie przez wiele pokoleń. Z pomocą przyszła spowinowacona z Eleonorą dr Barbara Burzyńska – lekarz medycyny z międzynarodowym doświadczeniem – która objęła projekt opieką merytoryczną. To właśnie jej aplikacja zawdzięcza swoją nazwę i naukowy charakter.
Wirtualny dietetyk
Dr Barbara to aplikacja mobilna, która w konsekwentny sposób uczy zmiany nawyków żywieniowych. Według WHO i Światowego Indeksu Bezpieczeństwa Żywnościowego powinna skorzystać z niej ponad połowa Polaków. Z badań wynika, że Polska jest w pierwszej piątce najbardziej otyłych narodów Europy. Aplikacja zawiera szereg skomplikowanych algorytmów, które na podstawie formularza zdrowia tworzą odpowiednio dopasowany zestaw posiłków. Ponadto, do jej najistotniejszych funkcji należy lista zakupów, porady dietetyka i automatyczne przypomnienia o konieczności zjedzenia posiłku – brak nawyku regularności jedzenia jest typowym negatywnym przyzwyczajeniem osób żyjących w XXI wieku. Start-up doceniony przez Mobile Trends Awards i Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości daje również możliwość monitorowania postępów odchudzania poprzez wykresy zmiany masy ciała oraz stanu zdrowia za pomocą archiwum badań laboratoryjnych.
Crowdfunding aniołów biznesu
Z początkiem sierpnia drBarbara.pl pojawiła się na nowej dedykowanej inwestorom platformie crowdfundingu udziałowego CrowdWay.pl. Dociera ona do ponad 65 000 inwestorów, wśród których są także aniołowie biznesu. – Mamy ogromne plany na przyszłość. Po tym jak rozwiniemy aplikację o nowe funkcje zamierzamy rozszerzyć naszą działalność na Stany Zjednoczone, Niemcy i inne państwa Europy Zachodniej. Obecnie trwają jeszcze rozmowy z potencjalnymi partnerami i zagranicznymi inwestorami, więc nie możemy jeszcze zdradzić szczegółów – tłumaczy Eleonora Burzyńska. Jej zdaniem już na chwilę obecną przewyższa ona wszystkie inne rozwiązania dostępne na urządzenia mobilne. Innowacje obecne w aplikacji, jej pozycja na polskim rynku i szeroka perspektywa rozwoju mają stanowić magnes dla inwestorów zainteresowanych nowymi technologiami, które nie tylko zarabiają pieniądze, lecz także w realny sposób pomagają innym.
Źródło: Informacja prasowa
___________________________________
Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.