Ikea Every Other Week

Trauma po rozwodzie rodziców? IKEA znalazła rozwiązanie. Mocny spot reklamowy marki!

Nowy spot reklamowy IKEA zaskakuje. Tym razem szwedzka marka porusza problem rozwodu rodziców. Wtedy cierpią nie tylko dorośli, ale przede wszystkim ich dzieci, którym zazwyczaj trudno odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Jak im pomóc? IKEA podsuwa pewne rozwiązanie.

Ikea Every Other Week

Wszędzie tam, gdzie dzieje się życie

Najnowszy spot IKEA trwa tylko minutę, ale bardzo dobrze pokazuje, jak trudnym przeżyciem dla dziecka jest rozwód rodziców. Reklama zaczyna się od sceny, w której ojciec przyjeżdża po kilkuletniego synka do domu byłej żony. Widać, że maluch bardzo przeżywa rozstanie rodziców. Czeka na tatę w swoim pokoju. Gdy już jest w mieszkaniu ojca, okazuje się, że jego nowy pokój jest dokładnie tak samo zaaranżowany jak w domu mamy. A wszystko dzięki meblom ze sklepu IKEA. Tym sposobem szwedzka marka chciała pokazać, że towarzyszy swoim klientom wszędzie tam, gdzie dzieje się prawdziwe życie („Where life happens”), a takie sytuacje zdarzają się niestety coraz częściej…
{youtube}OqPnMqSVQhA|600|450|0{/youtube}

Medialne tabu

Motyw rozwodu jest bardzo rzadko wykorzystywany w mediach. IKEA pokusiła się o wykorzystanie go w swojej reklamie. Firma wyszła obronną ręką, gdyż w zgrabny sposób poruszyła problem, który dotyczy wielu rodzin.

Nowa strategia

Niektórzy twierdzą, że marka chce zarabiać na cudzym nieszczęściu. Nie da się jednak ukryć, że jednominutowy spot „Where life happens” skłania do refleksji, nie tylko nad meblami…


Źródło zdjęć: screen/youtube.com

 ______________                                                  

Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ