„Sprzedałam się za hamburgera”

Seksualizacja i uprzedmiotowienie kobiet w dzisiejszych czasach występuje niemalże na każdym kroku. Źródłem tego zjawiska są między innymi reklamy i marketing. Zobacz mocną kampanię społeczną, która sprzeciwia się takim praktykom.

{youtube}5J31AT7viqo|600|450|0{/youtube}

Z krótkiego video dowiadujemy się, że autorzy wpisali w wyszukiwarkę internetową hasło „uprzedmiotowienie kobiet”. Jaki był wynik? Setki popularnych zdjęć i plakatów, które reklamują popularne i szanowane marki. Rozebrane lub usadzone w jednoznacznych pozycjach kobiety reklamowały znane perfumy, marki odzieżowe i produkty spożywcze. Czy taka reklama faktycznie jest dźwignią handlu?

„Kocham robić laskę kanapkom”, „Kocham poświęcać swoją godność w zamian za drinka”, „Kocham sypiać z facetami, którzy nie znają mojego imienia”, „Klucz do mojego serca? Mężczyzna, który pachnie jak moja pochwa” – to tylko niektóre z haseł ironicznie wypowiadanych przez kobiety na filmie. Odnoszą się do kampanii i plakatów reklamowych takich marek jak Tom Ford, Marc Jacobs, Burger King, Budweiser i wiele innych. Nagość, erotyczne gesty, odważne pozycje i zalotny kobiecy głos reklamujący dany produkt – to według producentów sprzedaje się najlepiej.

Na końcu nagrania widnieje napis „Jestem twoją matką/córką/siostrą/koleżanką z pracy/szefową. Nie mów do mnie w ten sposób.”

Video pochodzi z kampanii przeciwko seksualizacji i uprzedmiotowieniu kobiet. We Are #WomenNotObjects.

__________________

Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszegosklepu internetowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ