#SmearForSmear

Platformy społecznościowe przestały być już tylko środkiem do pochwalenia się znajomym nowymi butami czy nienaganną sylwetką. Coraz częściej wykorzystuje się je do szerzenia świadomości oraz pomocy potrzebującym. Idealnym przykładem takiego działania było Ice Bucket Challange. Teraz jego miejsce próbuje zająć akcja Smear for Smear.

Źródło: instagram.com

Coraz więcej użytkowniczek platform społecznościowych umieszcza na swoich profilach zdjęcia z rozmazaną na twarzy szminką. Czym zatem są zdjęcia oznaczone hashtagiem #SmearForSmear?

Organizatorom akcji chodzi o uświadomienie kobietom jak ważne jest profilaktyczne badanie szyjki macicy. Liczba chorych na tego typu raka rośnie, a ilość kobiet, które regularnie się badają – maleje. Cytologia, bo o niej właśnie mowa, jest mało inwazyjna i pozwala błyskawicznie i łatwo sprawdzić czy zagrożenie rakiem szyjki macicy jest realne. Coroczne badanie pozwala na szybkie wykrycie choroby i podjęcie leczenia lub nawet całkowite zatrzymanie jej rozwoju.

Pomysłodawcą akcji jest Jo’s Cervical Cancer Trust – brytyjska organizacja, która zajmuje się wspieraniem kobiet chorych na raka szyjki macicy.

Jeśli dzięki tej akcji uda nam się ocalić tylko jedno życie i tak uznamy to za duży sukces – powiedział prezes organizacji Robert Music. – Odpowiedź ze strony społeczeństwa jest ogromna i już teraz dochodzą do nas głosy kobiet, które mówią, że akcja przypomniała im o tym, aby umówić się na wizytę u ginekologa.

Do akcji, oprócz zwykłych użytkowniczek (oraz użytkowników!), dołączyły również gwiazdy. Między innymi: modelka Georgia May Jagger, piosenkarka Rita Ora czy polska dziennikarka Monika Olejnik.


Aleksandra Supryn

ZOSTAW ODPOWIEDŹ