„Pedał „szmata”, „brudas” – co jeśli nazwą tak Twoje dziecko?

Hejt w sieci to bardzo popularne zjawisko, które nasiliło się w ciągu ostatnich kilku lat. W Polsce powstają organizacje, których celem jest walka z tego typu działaniami. Jedna z najpopularniejszych To HejtStop, która wzbudza mnóstwo kontrowersji swoimi kampaniami. O ostatniej zrobiło się naprawdę głośno, a bohaterami są niemowlęta.

 

Organizacja HejtStop słynie z tego, że organizuje bardzo mocne kampanie obok, których ciężko przejść obojętnie. Jako, że coraz głośniej jest o tragediach, które spowodowane są hejtem w sieci w końcu przestaje się bagatelizować ten temat. Nikomu nie trzeba przypominać sytuacji sprzed kilku miesięcy, kiedy jedna z najbardziej lubianych blogerek modowych, Maddinka zmarła w szpitalu. Po cały zdarzeniu internet zalała fala negatywnych komentarzy dotycząca jej osoby, stylu życia i działalności. Na jej fanpage’u i profilu na Instagramie pojawiały się treści w stylu: „pustaka nie żal, życzę tego samego innej pseudoblogerce”, „jednego hipstera mniej hurra teraz pogrzeb i trumna z logo starbucks”.

Hejt mocno dotknął też Filipa Chajzera, który kilka miesięcy temu stracił ukochanego syna. W mediach zaczęły się pojawiać pod jego adresem komentarze uderzające w jego małżeństwo, pracę i wszystko, co robi. Co więcej, była to doskonale zorganizowana akcja, przemyślana i bardzo nasilona. Niewyobrażalne jest to, jak ludzie mogą kopać leżącego. Sytuacja rozeszła się szerokim echem w prasie, telewizji i portalach internetowych.

Źródło: Facebook - HejtStop

Organizacja HejtStop chce skutecznie zwalczyć to, co w tej chwili dzieje się w internecie. Najnowsza kampania przygotowana przez nich opiera się na zdjęciach noworodków. Każde dziecko ma przyczepioną do rączki bransoletkę. Dokładnie taką samą, jaką otrzymuje każdy po porodzie. Zamiast imienia jednak są tam napisane różnego rodzaju obraźliwe słowa, np. „Brudas”, „Pedał” i „Szmata”.

Źródło: Facebook - HejtStop

HejtStop walczy z mową nienawiści. Obecna kampania ma na celu pokazać, że w sieci może zostać zaatakowany każdy. Nawet nasze dzieci. Często możemy nawet o tym nie wiedzieć. Oczywiście po publikacji tego typu materiałów nie zabrakło podzielonych opinii. Przeciwnicy tego typu działania sugerowali, że kampania działa na niskich emocjach. Inni z kolei twierdzą, że czasem tylko tak dosadne działania pomagają w nagłośnieniu sprawy.

Źródło: Facebook- HejtStop

A jakie jest Wasze zdanie na temat kampanii HejtStop?

___________________________________________

 

Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszegosklepu internetowego.

 



ZOSTAW ODPOWIEDŹ