Niefortunne zdjęcie, które wywołało medialną burzę! Czy słusznie?

Na celowniku mediów znalazła się nowa kampania reklamowa dziecięcej kolekcji ubrań GapKids stworzona przez amerykańską gwiazdę Ellen Degeneres. Zdaniem niektórych projektantka promuje w niej rasizm. Czy zgadzacie się z tą opiną?

Źródło: www.venusbuzz.com

Niechlubna sława

Ellen Degeneres, znana amerykańska komiczka i bohaterka talk-show, zaprojektowała kolekcje ubrań dziecięcych GapKids dla chłopców i dziewczynek. Odzież niedługo ma trafić na sklepowe półki jednak już teraz zrobiło się o niej głośno za sprawą, jak się okazało, kontrowersyjnej kampanii reklamowej, a dokładnie jednej fotografii promującej dziewczęcą kolekcję basiców (proste, codzienne ubrania).

Wszystko przez jedno zdjęcie!

W kampanii reklamowej biorą udział dzieci z trupy cyrkowej „Le PeTiT CiRqUe”. Na niefortunnym zdjęciu widzimy cztery dziewczynki, dwie z nich ustawione są po zewnętrznych stronach zdjęcia i wykonują akrobatyczne figury (stanie na rękach z nogami ułożonymi „po turecku” oraz szpagat w staniu). Natomiast pozostałe dwie stoją obok siebie, a wyższa, opiera swoje ramię o głowę niższej dziewczynki. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że większą dziewczynką o lekko znudzonej minie jest przedstawicielka białej rasy, natomiast mniejszą o smutnej minie jest młodziutka Afroamerykanka. Dodatkowo fotografia jest opatrzona podpisem: „poznaj dzieci, które udowadniają, że dziewczyny mogą zrobić wszystko„. Po tym jak Ellen Degeneres zamieściła to zdjęcie na Twitterze w amerykańskich mediach zawrzało, gdyż wiele osób doszukało się rasistowskiego przesłania. W błyskawicznym tempie pojawiły się komentarze o nierównościach rasowych, wyższości białych oraz o przedmiotowym traktowaniu afroamerykańskich dzieci.

Źródło: www.fashionbiznes.pl

Co na to GapKids ?

Po krótkim milczeniu, rzeczniczka GapKids przeprosiła za kontrowersyjne zdjęcie i obiecała, że zostanie ono usunięte, a w jego miejscu pojawi się nowa, lepsza fotografia. Wyraziła również żal, że niektóre osoby mogły się poczuć dotknięte, gdyż firma nie miała absolutnie takich intencji. Natomiast na facebookowym profilu trupy cyrkowej możemy przeczytać, że „Le PeTiT CiRqUe” nie wycofuje się z kampanii i nadal im zależy na promowaniu talentu oraz umiejętności dzieci.

_________________

Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ