“Mięso nowej generacji”, promowane przez Lidl – wegański mielone i klopsiki, pozyskiwane bez okrucieństwa

Niemiecki Lidl właśnie na rynek wprowadził wegańską imitację mięsa pod własną marką – “Next Level Meat”. Z tej okazji specjalny food truck ruszył w wegański tour, w celu promowania roślinnej diety. “Możliwe, że nowa marka własna Lidla pojawi się również w Polsce, ponieważ sieć zarejestrowała znak towarowy na terenie całej UE, nie tylko na rynku niemieckim” – podał portal dlahandu.pl.
 

Z dnia na dzień coraz więcej osób przestaje jeść lub ogranicza konsumpcję mięsa oraz produktów zwierzęcego pochodzenia. Ten szlachetny trend rozwinął się ze względu na zły wpływ na środowisko masowego chowu, jak i z powodów zdrowotnych. Z badań prowadzonych przez portal Pyszne.pl wynikało, że około milion polaków nie spożywa mięsa. Niektórzy to także weganie. Z kolei z sondażu Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych wynika, że około 60 procent planuje ograniczenie spożycia mięsa. 

Do trendu przyczyniają się różne amerykańskie firmy jak Beyond Meat, czy Impossible Foods. Marki zaczęły oferować imitacje zwierzęcych produktów. Smakują one identycznie jak wołowina, a ponadto są podobne również pod względem faktury. Burgery i “mielone” produkcji Beyond Meat w dużej mierze wykonane są z białka roślin strączkowych, oleju kokosowego i ryżu. W swoim składzie mają także lecytynę słonecznikową, mąkę ziemniaczaną, czy ekstrakt z jabłka.

W sierpniu “Mięso nowej generacji” znalazło się także w Lidlu – jako marka własna. Wegański burger to koszt 2,99 euro. Ich skład to między innymi pszenica, białko sojowe, czy sok z buraków. Firma chce rozszerzyć swoją ofertę alternatywnego mięsa. Póki co jednak niemiecki oddział ma ruszyć w trasę, aby rozpowszechniać i przekonywać do bezmięsnej diety. Wegański food truck ma dojechać do 12 miast. Mieszkańcy będą mieli szansę skosztować aż trzech opcji: wegańskich burgerów, wegańskich klopsików w sosie, oraz cevapcici z ryżową sałatką – co więcej, za darmo.

“Możliwe, że nowa marka Lidla pojawi się również w Polsce, ponieważ sieć zarejestrowała znak towarowy na terenie całej UE, nie tylko na rynku niemieckim” – podał portal Dla Handu

Rewolucja na rynku?

Na przestrzeni ostatnich lat liczba mięsnych hurtowni, zmniejszyła się o ponad 220, natomiast mięsnych sklepów o 1000. Do trendu przyłączają się także popularne sieci fast food, znane z mięsnych kanapek. Sukcesywnie wprowadzają oni wegetariańskie i wegańskie opcje. W Szwecji, w 2017 roku w McDonald’s pojawił się McVegan, w Finlandii z kolei kanapka El Veggo, składająca się ze steku sojowego, sosu salsa i wegańskiego sosu McFeast. Natomiast jeśli chodzi o popularne polskie sieciówki, póki co jedynie KFC oraz Subway mają swoje bezmięsne opcje.

Ostatnio pizzeria Hell Pizza – nowozelandzka sieć, stworzyła kontrowersyjną kampanię reklamową, zachęcającą ludzi do wyboru alternatyw mięsnych. Wołowina była roślinną alternatywą dla mięsa. Jak się okazało, większość klientów nawet się nie zorientowała.

Liczba wegan oraz wegetarian wciąż wzrasta, jednak nie ma to wpływu na ogólny wskaźnik spożywania mięsa w Polsce. Ludzie spożywający mięso, jedzą go znacznie częściej. Ubiegły rok to statystycznie 76,9 kilogramów zjedzonego mięsa – jest to wzrost o 6,8 procenta, w porównaniu do roku 2017.

Foto. Noizz.pl

Zobacz także:

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

132 More posts in Dieta i Fitness category
Recommended for you
Moc buraków – dieta buraczana – jakie płyną z niej korzyści dla naszego organizmu?

Poznajcie niezwykłą moc buraków razem z nami! Jak wiadomo, na rynku istnieje całe mnóstwo diet...