McNuggets z 18-karatowego złota w japońskiej ofercie McDonald’s
Gigantyczny Big Mac i McNuggets ze złota. Zobacz jak słynny fast-food’owy koncern ratuje się przed bankructwem w Japonii. Japoński oddział McDonald odnotowuje coraz większe straty i w desperacki sposób stara się przyciągnąć klientów. W kwietniu fast food reklamował gigantycznego Big Maca z potrójną ilością mięsa, teraz firma wprowadza złote nuggetsy!
Koncern rozpoczął loterię w stylu Willy’ego Wonki, w której szczęśliwy klient może wygrać 18-karatowego nuggetsa o wartości 1500 $.
Konkurs ma na celu wypromowanie dwóch nowych sosów o smaku owocu wiśni i kremowego sera. Zainteresowani wygraną klienci mają za zadanie odgadnąć tożsamość tajemniczego czarnego charakteru.
Złodziej Nugget’sów
W reklamie promującej kampanię marketingową występuję lekko przerażający mężczyzna ubrany w żółty garnitur i maskę – Złodziej Nugget’sów. Aby wygrać w loterii, klienci będą musieli odgadnąć jego tożsamość, a żeby to zrobić, należy podążać za wskazówkami pozostawionymi na portalach społecznościowych.
Polowanie na nuggetsy ze złota trwa od 8 do 28 czerwca. W tym czasie anonimowy 'Kaito Nuggets’ będzie pojawiał się w różnych miejscach, a klienci będą mogli dowiedzieć się, kim jest mężczyzna. Równocześnie, każdego dnia, ktoś wygra kupon na darmowe nuggetsy, z którego będzie można korzystać przez 39 dni.
Zastanawiasz się, dlaczego akurat 39? W języku japońskim 3 wymawia się jak SAN, a 9 jak KYU, co łącznie brzmi jak angielskie 'thank you’.
Skandale i straty McDonald’s
Szum w mediach społecznościowych nie koniecznie przełoży się jednak na wzrost sprzedaży, o który chodzi firmie. W zeszłym roku spółka odnotowała stratę operacyjną w wysokości 25 miliardów jenów czyli blisko 900 milionów złotych i zakończyła rok zamknięciem 130 lokali.
Tak duże straty są wynikiem skandalu żywnościowego. Według lokalnych mediów, chiński dostawca sprzedał fast-foodowi przeterminowane mięso, a miesiąc po tym skandalu, klient znalazł w swojej porcji frytek ludzki ząb. Firma miała także problemy z importem ze Stanów Zjednoczonych, co sprawiło, że 3100 japońskich restauracji miało ograniczony dostęp do kultowych frytek.
Zobaczcie, jak McDonald’s promuje swoją loterię:
{youtube}wbMcLtbbxKU|600|450|0{/youtube}
______________
Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.