Kontrowersyjne reklamy

Reklamy z udziałem dzieci mają większą siłę rażenia niż te, w których występują tylko dorośli. Przykładem mogą być Grześki i ich kampania zero bujdy. Niby to żart, jednak niezbyt smaczny.

{youtube}G7WThuhVDb0 |600|450|0{/youtube}

W wielu reklamach motywem przewodnim są uzależnienia. Nie ważne od czego. Kampania marki Sisley opierała się nie tylko na seksie, ale także na „uzależnieniu od marki”. Na plakatach można zobaczyć dwie modelki wciągające niczym kokainę… bluzkę.

Źródło: e5.pudelek.pl

W reklamie nie ma świętości, a United Colors of Benetton i kampania UnHATE to najlepszy tego przykład. Na plakacie można zobaczyć wielkich tego świata całujących się ze sobą. Jednak nie o głowy państw chodzi tu najbardziej. Ogólne poruszenie wywołał plakat przedstawiający papieża Benedykta XVI, który całuje Ahmeda al-Tajeba. Na prośbę Watykanu plakat został wycofany, jednak Nicolas Sarkozy całujący Angelę Merkel czy Barack Obama w czułym pocałunku z  Hugo Chavezem, wciąż byli twarzami marki.

Źródło: komentator.strefa.pl

Reklama rządzi się swoimi prawami – niewątpliwie innymi niż powszechne. Niemoralna, nieetyczna i zupełnie pozbawiona zahamowań. Budząca skrajne emocje. Nie ważne jak ją odbierze widz. Ważne, że działa.

Aleksandra Maleszewska-Tomala

ZOSTAW ODPOWIEDŹ