Jak śmiejemy się na Facebooku?

Facebook opublikował statystyki na temat form, w jaki jego użytkownicy wyrażają śmiech. Pod tym kątem przyjrzano się postom i komentarzom, jakie za pośrednictwem serwisu publikowali amerykanie w ostatnim tygodniu maja bieżącego roku. Ze statystyk wynika jasno, że popularny „lol” odchodzi do lamusa, a jego miejsce zabierają roześmiane emojis.

Źródło: secure.static.tumblr.com

Jako użytkownicy Internetu z pewnością zdajemy sobie sprawę, że śmiech jest w tym środowisku dość powszechny: 15% osób zawarła śmiech w poście lub komentarzu opublikowanym w badanym tygodniu. Najczęściej używanym śmiechem jest „haha”, następnie różne rodzaje emojis i „hehe”. Wiek, płeć i położenie geograficzne odgrywają rolę w rodzaju i długości publikowanego śmiechu: młodzież i kobiety preferują emojis, podczas gdy mężczyźni wolą dłuższe formy „hehe”.– piszą twórcy raportu.

Z facebookowych statystyk wynika, że 51,4% użytkowników używa „haha” do wyrażenia radości. Następne miejsca zajmują kolejno emojis (33,7%),  „hehe” (13,1%) i lol (1,9%). 46% użytkowników opublikowało w ciągu badanego tygodnia wyłącznie jedną oznakę śmiechu, a 86% facebookowiczów zamieściło w swoich postach mniej niż 5 śmiechów w tym samych okresie. Badania wykazały, że 52% z nas jest przywiązanych do jednej, konsekwentnie stosowanej formy śmiechu, przy czym ok. 20% korzysta z różnych jego oznaczeń.

Źródło: The Not-So-Universal Language of Laughter / research.facebook.com

Impulsem, do stworzenia raportu był artykuł opublikowany przez dziennikarkę The New Yorker – Sarę Larson. Więcej szczegółów dotyczących śmiechu na Facebooku znajdziecie w samym raporcie.

____________________

Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ