Jak Polacy robią zakupy? [Infografika]
Ubrania najczęściej kupujemy w weekendy, a najdroższe zakupy robimy w poniedziałki i niedziele. Jest też wśród nas coraz więcej smart shopperów, którzy lubią wyszukiwać dobrej jakości rzeczy w okazyjnych cenach – chętnie korzystamy w związku z tym z akcji zniżkowych, także tych bardziej nowoczesnych, w ramach których dodatkowy rabat można uzyskać na przykład poprzez aplikację mobilną, a średnio raz w miesiącu odwiedzamy sklepy outletowe. Między innymi takie wnioski płyną z analizy zachowań zakupowych klientów FACTORY Poznań. Co jeszcze wiemy o tym, jak robimy zakupy?
Analiza zachowań klientów i danych sprzedażowych FACTORY Poznań pokazuje, że sklepy z odzieżą i dodatkami oblegamy przede wszystkim w soboty i niedziele. Spośród dni roboczych na zakupy najchętniej wybieramy się natomiast w środy i piątki w godzinach popołudniowych. Jeśli zaś w planach mamy nabycie nowych ubrań sportowych bądź outdoorowych, rezerwujemy sobie na to czas w poniedziałki i wtorki. – Statystyczny klient odwiedza nasze centrum przynajmniej raz w miesiącu i przeznacza na zakupy około 100 zł. Najwięcej wydają osoby, które pojawiają się u nas w niedziele – średnio o 6,50 zł więcej niż na przykład w środy – mówi Anna Kubacka, Site Marketing & PR Specialist centrum outletowego FACTORY Poznań.
Do sklepów przyciągają nas również dodatkowe rabaty, w szczególności te dedykowane konkretnym sektorom, np. obuwiu czy artykułom sportowym. – W trakcie takich akcji zniżkowych liczba klientów rośnie średnio o 5% i wydają oni wówczas około 15% więcej – dodaje Kubacka. Interesują nas przede wszystkim te najprostsze oferty – konkretna wartość rabatu udzielanego od wyjściowej ceny na metce, rzeczy dostępne za połowę ceny czy artykuły dodawane do pozostałych zakupów za symboliczny grosz. Chętnie korzystamy też z nowoczesnych technologii, które pozwalają uzyskać specjalną ofertę, na przykład poprzez kupon pobrany za pomocą aplikacji mobilnej czy beacony, czyli niewielkie nadajniki wysyłające komunikaty do smartfonów poprzez bluetooth. To rozwiązanie coraz częściej wykorzystywane przez sklepy odzieżowe do tego, by informować znajdujące się w ich okolicy osoby o aktualnych promocjach.
W poszukiwaniu okazji coraz więcej osób udaje się także do outletów. – Od stycznia do czerwca 2016 r. odwiedziło nas niemal 6% klientów więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – mówi Anna Kubacka z FACTORY Poznań. To kolejne potwierdzenie tego, że podchwyciliśmy smart shopping – trend, którego zwolennicy podczas zakupów wyszukują najlepsze dostępne oferty i korzystają z aktualnych promocji. Nie chodzi tutaj jednak o to, by kupić jak najwięcej i jak najtaniej – liczy się bowiem również jak najlepsza jakość, a przede wszystkim unikanie zbędnych wydatków, planowanie i wybieranie tego, czego rzeczywiście się potrzebuje. Kto wie, może za jakiś czas rozsądnego i oszczędnego konsumenta nie będzie się nazywać stereotypowo skąpcem, a właśnie smart shopperem?
Źródło: Informacja prasowa
________________
Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.