zakupy 1 life4style

Jak kobiety robią zakupy w sieci?

Pieniądze szczęścia nie dają…dopiero zakupy! Coraz częściej – te w sieci. Polki nie tylko przełamały obawy związane z zakupami na odległość, ale też doceniły związaną z nimi wygodę, ogromny wybór i  konkurencyjne ceny (a zwłaszcza możliwość ich porównania), a łatwe procedury zwrotu traktują jako swoisty zakupowy bufor bezpieczeństwa. W marcowym raporcie serwisu zakupowego Ceneol.pl  – z okazji Dnia Kobiet – sprawdzamy, jak często, z jaką listą zakupów i z jak dużym portfelem Polki wybierają się na wirtualne zakupy.

 

Źródło: natemat.pl

Już jedna trzecia Polek przyznaje, że częściej zaopatruje się w e-sklepach, niż w galeriach, marketach i butikach. Kolejne 30% – wydaje pieniądze tak samo często w internecie, co podczas standardowych zakupów. Tylko 37% nadal preferuje zakupy w tradycyjny sposób.

Co przyciąga kobiety do zakupów internetowych? Przede wszystkim możliwość szybkiego i wygodnego porównania ofert z różnych sklepów (70%). Ważne są również niższe ceny, dostawa do domu i ogromny wybór produktów.

Wirtualne zakupy zastępują te tradycyjne również jako cel wypraw w poszukiwaniu inspiracji, pomysłów, polowania na trendy i promocje. Tylko jedna piąta kobiet odwiedza e-sklepy wyłącznie po to, aby kupić konkretny produkt. Pozostałe 80% zagląda do nich regularnie bez zdefiniowanej potrzeby zakupowej, w tym jedna trzecia – codziennie. Zdarza się, że takie „wirtualne spacery” kończą się spontanicznymi zakupami: aż 55% ankietowanych kobiet przyznało, że od czasu do czasu kupuje coś w sieci pod wpływem impulsu. To nic dziwnego biorąc pod uwagę jak mocno e-sklepy wyspecjalizowały się we wszelkiego rodzaju sekcjach z poradami, zestawami i podpowiedziami. Produkty są już nie tylko doskonale sfotografowane i szczegółowo opisane – są też przedstawiane w konkretnym zestawie (np. w modowych czy wnętrzarskich aranżacjach) lub z konkretną poradą (np. sprzęt AGD obok kulinarnych przepisów). Coraz częściej witryny sklepów z kobiecym asortymentem wyglądają jak lifestylowe portale połączone z możliwością natychmiastowego zakupu rekomendowanych  przedmiotów.

Jakimi konsumentkami są kobiety? Mimo ulegania od czasu do czasu drobnym pokusom  – bardzo świadomymi! Analizują zakupowe decyzje pod każdym kątem (34%), konsultują znalezione oferty z bliskimi (23%), prenumerują newslettery ulubionych e-sklepów i serwisów zakupowych (20%), korzystają z programów lojalnościowych i zbierają karty rabatowe (20%). Szukają dobrych cen i ofert – cenią możliwości, które dają im porównywarki, takie jak Ceneo.pl. 35% kobiet przyznało, że sprawdza i wybiera produkty w realu, ale kupuje – w sieci. Dzięki aplikacjom mobilnym można  – skanując kody kreskowe produkty – szukać atrakcyjniejszych ofert, weryfikować dostępność np. innych rozmiarów czy opcji kolorystycznych.  Ponad połowa kobiet (51%) po znalezieniu dobrej ceny w sieci kupuje poszukiwany produkt od razu. Długi okres gwarantowanej prawnie możliwości zwrotu również wpłynął na popularność zakupów w sieci – jedna szósta ankietowanych Pań przyznała, że zdarza im się kupić produkty, co do których nie całkowicie przekonane, ponieważ wiedzą, że mogą je łatwo i bez finansowych konsekwencji zwrócić do sklepu.

A jakie kryteria wpływają na kobiece wybory? Najistotniejszy jest szczegółowy opis produktów –   wskazało go 78% badanych. Na drugim miejscu – niemal ex equo – plasują się opinie innych klientek (zarówno o sklepie, jak i o samym produkcie) oraz dobrej jakości zdjęcia (po 60%). Nieco mniej – ale wciąż ważne – są warunki dostawy: klientki chcą, by zakupy dotarły do nich szybko i bez dodatkowych opłat.

________________________________________

Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszegosklepu internetowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ