H&M i wielcy projektanci

Mathew Wiliamson

„Współpracy z zespołem H&M towarzyszyła nadzwyczajna jakość i brak ograniczeń. Była to dla mnie czysta przyjemność. Bywało, że proponowałem im próbkę materiału, która przypadkowo wpadła mi w oko, a oni w mgnieniu oka wracali do mnie z jeszcze lepszą sugestią. Jakość materiałów była fenomenalna” – tak o współpracy ze znaną sieciówką wypowiedział się Matthew Williamson.

Kolaborację tę śmiało można nazwać jedną z najbardziej barwnych. Kolory kolekcji wręcz krzyczały z wystaw sklepów H&M. Wielobarwne nadruki, zwiewne materiały czy stroje kąpielowe idealnie odzwierciedlały styl ubrań projektanta prezentowany na wybiegach. Etniczna kolekcja obfitowała również w sukienki idealnie sprawdzające się podczas gorącego lata.

{youtube} 0blx2MpkNLc |600|450|0{/youtube}

Jimmy Choo

Zaryzykuje stwierdzenie, że na świecie nie ma kobiety, która nie chciałaby mieć w swojej szafie szpilek tej marki. Kultowe już obuwie zagościło na półkach H&M w 2009 roku. Buty, które zrodziły się z tej współpracy były marzeniem każdej klientki sieciówki – nic więc dziwnego, że zaledwie paręnaście minut po premierze kolekcji ich ceny na aukcjach internetowych wzrastały dwukrotnie. Tamara Mellon, czyli osoba odpowiadająca za projekty marki Jimmy Choo zaprojektowała dla sieciówki również ubrania. Było to wielkie zaskoczenie, gdyż projektantka tworzy buty i akcesoria, a nie odzież.

{youtube}qPgT1d7TWTM |600|450|0{/youtube}

Lanvin

Za sprawą Lanvin prawdziwy luksus zagościł w salonach H&M. Suknie, które wyglądały jak te przeniesione wprost z czerwonego dywanu – mogliśmy podziwiać piękne udrapowania, asymetryczne cięcia, falbany. Suknią, o której trudno zapomnieć jest z pewnością tiulowa propozycja, która urzekła setki klientek na całym świecie. Alber Elbaz pokazał w kolekcji dla H&M co znaczy paryski szyk. Kolaboracja ta pozwoliła klientkom sieciówek poczuć się jakby były gwiazdami.

{youtube} -NqxL4uwqHE |600|450|0{/youtube}

Sonia Rykiel

Sonia Rykiel nazywana jest mistrzynią dzianiny – udowodniła to projektując dla H&M. Ubrania o optymistycznym charakterze wywoływały uśmiechy na twarzach kupujących – kolorowe paski, uroczy beret czy kolorowe skarpetki to tylko niektóre z propozycji Soni Rykiel.

Kolekcja z 2010 roku jest wyjątkowa, ponieważ projektant po raz pierwszy sprzedawał ubrania stworzone w kooperacji z H&M nie tylko w sklepach sieciówki, ale również w swoich butikach. Kolekcja Soni Rykiel była również pierwszą, której H&M zorganizował pokaz. Wielkie show odbyło się w paryskim Grand Palais i na zawsze przeszło do historii.

{youtube}hQ-qOM1ro30|600|450|0{/youtube}

Versace

Kolekcja Versace była przeniesieniem stylu marki do salonów H&M. Donatella Versace stworzyła kolekcję, która przyniosła największy dochód szwedzkiej sieciówce.

W kolekcji nie zabrakło kontrolowanego kiczu, który jest wizytówką marki. Przepych przejawiający się w każdym egzemplarzu przypadł do gustu klientom H&M tak bardzo, że wszystkie projekty zostały wyprzedane w niecałą godzinę. Najspokojniejszą kreacją (chociaż nadal z lekkim pazurem) była skórzana sukienka ozdabiana ćwiekami.

Donatella Versace o projektowaniu dla sieciówki wypowiedziała się tak: „Byłam naprawdę podekscytowana na myśl o współpracy z H&M, ponieważ dawała mi ona niepowtarzalna okazję dotarcia do ich szerokiej publiczności. Kolekcja była kwintesencją marki Versace na całym świecie”.

{youtube} 6VAO8ellsfM |600|450|0{/youtube}

ZOSTAW ODPOWIEDŹ