Fashion Week Poland 2014
Za nami 10. edycja Fashion Week Poland – Fashion Philosophy. W wiosennym wydaniu polskiego tygodnia mody, trwającym od 6 do 10 maja zaprezentowane zostały kolekcje na sezon jesień – zima 2014/2015. Jest to impreza cykliczna odbywająca się dwa razy do roku w Łodzi.
Fashion week Poland to największe wydarzenie modowe w Polsce. To świetna okazja do zapoznania się z tredami na nadchodzący sezon oraz wymiany doświadczeń przez wszystkich znawców mody. Festiwal zdobył już uzanie międzynarodowego środowiska i wpisał się w kalendarz światowych tygodni mody, a relecje z wydarzenia pojawiają się w najbardziej prestiżowych pismach modowych. Ponad 70 gości zagranicznych przyjechało do Łodzi na 10. edycję FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Pojawili się przedstawiciele międzynarodowych magazynów i redakcji związanych z branżą modową. Spotkanie integracyjne gości odbyło się w łódzkim lokalu Bawełna.
Pokaz otwarcia – 5 maja obejrzało na żywo ponad 700 osób. Po zakończeniu gali zaprezentowano Wystawę Foto Identyfikacja. Swoje prace prrzedstawili autorzy zdjęć wykorzystanych do stworzenia Identyfikacji Wizualnej kilku edycji konkursu Young Fashion Photographers Now oraz Off Out Of Schedule: Michał Polak, Monika Jedlińska, Krzysztof Wasiak.
W programie znalazły się pokazy mody offowej i kolekcje debiutanów pod nazwą OFF Out Schedule oraz projekty uznanych projektanów na wybiegu Designer Aveue. Wyjątkowo dużym zainteresowaniem odwiedzających cieszyły się targi SHOWROOM, gdzie około 120 projektanów miało szansę zaprezentować oraz sprzedać swoje autorskie projekty.
Festiwal inspiruje młode talenty do ciągłego rozwoju, a także promuje wydarzenia związane z modą i designem. W tym celu powstał pojekt – „Retrospekcja”. Spotkanie w Auli Minor w Willi Józefa Richtera było okazją do przedstawienia projektów z zakresu ubioru, komunikacji wizualnej i sztuki fotograficznej autorstwa studentów kierunku wzornictwo na Politechnice Łódzkiej.
Cykl Young Fashion Photographers to ukłon w stonę fotografii, która od lat niezmiennie związana jest z modą. Doceniając rolę fotografów w popularyzacji mody, organizatorzy poprzez uczestnictwo w projekcie, umożliwili młodym artystom zaprezentowanie umiejętności, a tym samym dotarcie do szerokiej publicznośi. Udział w wystawie YFPN daje również szansę nawiązania współpracy z profesjonalistami oraz magazynami zajmującymi się modową tematyką.
Rekordowa frekwencja na pokazie MMC STUDIO wyniosła 1500 widzów w hali pokazowej i tysiące odsłon podczas transmisji on-line. Na wybiegu Alei Projektantów w EXPO Łódź został zbudowany najdłuższy profesjonalny wybieg o długości 72 metrów! Całe wydarzene relacjonowało kilkuset polskich i zagranicznych dziennikarzy.
Źródła: fashionweek.pl, obiektywnalodz.pl
Beata Mironow