Dlaczego ciągle odczuwasz zmęczenie?

Zastanawialiście się kiedy czemu ciągle czujecie zmęczenie? Czemu kiedy wstajecie rano z łóżka macie ochotę natychmiast do niego wrócić? Jeżeli tak, to koniecznie dowiedzcie się czego to mogą być skutki i jak najszybciej zastosujcie się do naszych porad.

Jeśli przeżycie całego dnia, bez jakiejkolwiek drzemki, uzależniasz od wypicia kilku filiżanek kawy, to nie jesteś sam! Wyczerpanie jest bardzo popularnym zjawiskiem w naszych czasach. Jedno z badań wykazało, że 76% Amerykanów czuje zmęczenie w czasie pracy prawie w każdym dniu tygodnia.

Oglądanie do późna Netflixa niekoniecznie jest winne naszemu zmęczeniu. Sen sam w sobie tutaj również niewiele zdziała. Zmęczenie jest tak ogólnym objawem, że może być wynikiem wielu chorób. Aby pozbyć się tego objawu warto przyjrzeć się naszemu stylowi życia i zmienić niektóre jego aspekty.

Poniżej przeczytacie jakie złe nawyki wynikające z niewłaściwego stylu życia powinniście wyeliminować żeby przestać odczuwać ciągłe zmęczenie.

Niejedzenie śniadania

Breakfast GIF - Find & Share on GIPHY

W prawdzie brzmi banalnie, ale to prawda. Brak pierwszego posiłku, jakim jest śniadanie powoduje, że czujemy zmęczenie, znużenie czy senność. Śniadanie wprawia w ruch nasz metabolizm. Daje nam energię na przeżycie całego dnia. Sprawia, również, że hormony odpowiednio pracują. Dlatego tak ważne jest jedzenie śniadań. Ważne jest jednak również to co zjemy na to śniadanie. Powinno być ono obfite, ale nie ciężkie. Zimą najlepiej zjeść coś ciepłego, jak np. owsiankę na mleku, a latem owocowy i smaczny koktajl.

Jedzenie zbyt dużej ilości cukru

smackaysmith GIF - Find & Share on GIPHY

Jeżeli w twojej diecie obowiązkowo codziennie znajdują się batoniki, ciasteczka, cukierki czy inne słodkości, to nic dziwnego, że odczuwasz ciągłe zmęczenie. Zbyt duże ilości cukru mogą doprowadzić do cukrzycy, otyłości czy zaburzenia funkcjonowania układu odpornościowego. Poza tym takie produkty mają wysoki indeks glikemiczny, co prowadzi do zmęczenia i ospałości. Po zjedzeniu czegoś słodkiego czujemy nagły przypływ energii, jednak jest to chwilowe i po pewnym czasie odczuwamy zmęczenie. Spróbuj dodać do swojej diety więcej warzyw oraz wysokobiałkowych jak i niskotłuszczowych pokarmów.

Picie małej ilości wody

Water Fitness GIF - Find & Share on GIPHY

Większość z nas nie przykładu uwagi do wypijania zalecanych dwóch litrów wody dziennie, a to błąd. Nawet niewielkie odwodnienie (ok. 2%) może zabrać nam energię, na której tak bardzo zależy nam każdego dnia. Gdy naszemu organizmowi brakuje wody, spada nasze  ciśnienie krwi. Serce pracuje wolniej, komórki nie są prawidłowo odżywiane. Stąd zmęczenie czy wręcz wycieńczenie. Dlatego tak ważne jest żeby wypijać codziennie dwa litry wody, a nie tylko w czasie treningu.

Bałagan w mieszkaniu

Friends Tv GIF by Nick At Nite - Find & Share on GIPHY

Brzmi jak jakaś kompletna abstrakcja, jednak jest to prawda. Profesorowie z Uniwersytetu w Princeton dowiedli, że przebywanie w pomieszczenie, które jest zagracone czy znajduje się w nim ciągły bałagan bardzo negatywnie wpływa na nasz organizm. Wszystko ze względu na to, że w takim bałaganie ciężko cokolwiek znaleźć, a my tracimy naszą energię na szukanie potrzebnych nam rzeczy. Dlatego każdego dnia lepiej ogarnąć swoje mieszkanie i nie tracić cennej energii na szukanie po raz kolejny tego samego długopisu.

Brak aktywności fizycznej

Dog Exercise GIF - Find & Share on GIPHY

Mimo iż po treningu odczuwamy zmęczenie, to nie warto go pomijać. Badacze z Uniwersytetu w Georgii dowiedli, że to właśnie dzięki aktywności fizycznej – nawet umiarkowanej – zyskujemy więcej sił i czujemy się pobudzeni. Zdaniem tych samych badaczy wystarczy trzy razy w tygodniu 20 minutowy trening i na pewno będziemy czuć się o niebo lepiej.

Za niski poziom żelaza

People GIF - Find & Share on GIPHY

Niski poziom żelaza wpływa na ilość tlenu docierającego do tkanek i pozbawia je energii, której potrzebują do odpowiedniego funkcjonowania. Aby zwiększyć ilość żelaza we krwi powinniśmy jeść więcej wątróbki, czerwonej fasoli, jajek, orzechów czy zielonych warzyw. Żelazo w tabletkach nie dostarczy nam takiej jego ilości jaką znajdziemy w różnych produktach. Dlatego warto zmienić swoją dietę.

Mamy nadzieję, że nasz mały poradnik się wam przyda. A ty odczuwasz ciągłe zmęczenie? Dajcie nam znać!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

758 More posts in Kobieta category
Recommended for you
Ciężarna Anna Wendzikowska zamieściła na instagramie odważne zdjęcie

Anna Wendzikowska bez biustonosza pozuje w pościeli. Takim odważnym zdjęciem pochwaliła się w sieci. Anna...