Czy plastik zniknie z owoców i warzyw w Lidlu? Mają go zastąpią „tatuaże” na skórkach
W Lidlu już od 1 grudnia pojawiła się nowa seria warzyw BIO – oznaczane one będą przy pomocy natural brandingu -„tatuaży”, które są wykonane naturalną oraz bezpieczną wiązką światła. Dzięki temu produkty będą dostępne bez folii. Informację o produktach ekologicznych znajdziemy na skórce.
Początkowo te specjalne oznaczenia będą się pojawiać na dyniach i selerach:
„Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna.” – mówił Łukasz Gębka – właściciel Farmy Świętokrzyskiej, odpowiadającej za „tatuowanie”.
800 ton plastiku mniej – i to do końca roku!
Firma ogłosiła zobowiązania dotyczące redukcji plastiku. W roku 2025, 100 procent opakowań stworzonych z tworzyw sztucznych produktów marek własnych będzie się nadawała do recyklingu. Natomiast o 20 procent ma spaść również całkowite zużycie plastiku, w opakowaniach produktów marek Lidl.
„Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem.” – dla „Rzeczpospolitej” mówiła Aleksandra Robaszkiewicz – rzeczniczka prasowa Lidl Polska.
Carrefour oraz zakupy do swojego pudełka?
W ramach akcji Art For Food, która rozpoczęła się w lipcu 2019 roku, Carrefour zachęca klientów z Polski, aby owoce i warzywa pakowali do własnych pudełek. W tym celu należy pojemnik przekazać pracownikowi. Ten spakuje do niego produkt. Natomiast na spód przyklei etykietę, niezbędną do zeskanowania w kasie.
„Redukcja korzystania z torebek jednorazowego użytku i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych Carrefour. To cel, który chcemy zrealizować wspólnie z klientami dla dobra naszej planety.” Mówiła Barbara Kowalska – dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.
Brawo za kolejny dobry ruch!
Źródło: Noizz.pl
Zobacz także:
1 KOMENTARZ
ZOSTAW ODPOWIEDŹ
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Brawo dla LIDLA!