Czy plastik zniknie z owoców i warzyw w Lidlu? Mają go zastąpią „tatuaże” na skórkach

Kolejny pozytywny ruch?
 
 
Lidl do końca obecnego roku, częściowo ma zrezygnować z pakowania warzyw i owoców w plastikowe opakowania. Wyeliminuje dzięki temu 150 ton plastiku. Poza tym Sieć swoje produkty ma oznaczać za pomocą „tatuaży” – podała „Rzeczpospolita”.
 
Natural branding?

W Lidlu już od 1 grudnia pojawiła się nowa seria warzyw BIO – oznaczane one będą przy pomocy natural brandingu -„tatuaży”, które są wykonane naturalną oraz bezpieczną wiązką światła. Dzięki temu produkty będą dostępne bez folii. Informację o produktach ekologicznych znajdziemy na skórce.

Początkowo te specjalne oznaczenia będą się pojawiać na dyniach i selerach:

„Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna.” – mówił Łukasz Gębka – właściciel Farmy Świętokrzyskiej, odpowiadającej za „tatuowanie”.

800 ton plastiku mniej – i to do końca roku!

Firma ogłosiła zobowiązania dotyczące redukcji plastiku. W roku 2025, 100 procent opakowań stworzonych z tworzyw sztucznych produktów marek własnych będzie się nadawała do recyklingu. Natomiast o 20 procent ma spaść również całkowite zużycie plastiku, w opakowaniach produktów marek Lidl.

„Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem.” – dla „Rzeczpospolitej” mówiła Aleksandra Robaszkiewicz – rzeczniczka prasowa Lidl Polska.

Carrefour oraz zakupy do swojego pudełka?

W ramach akcji Art For Food, która rozpoczęła się w lipcu 2019 roku, Carrefour zachęca klientów z Polski, aby owoce i warzywa pakowali do własnych pudełek. W tym celu należy pojemnik przekazać pracownikowi. Ten spakuje do niego produkt. Natomiast na spód przyklei etykietę, niezbędną do zeskanowania w kasie.

„Redukcja korzystania z torebek jednorazowego użytku i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych Carrefour. To cel, który chcemy zrealizować wspólnie z klientami dla dobra naszej planety.” Mówiła Barbara Kowalska – dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.

Brawo za kolejny dobry ruch!

Źródło: Noizz.pl

Zobacz także:

 

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ