Chcesz zjeść za darmo w restauracji? To oddaj na przechowanie swojego smartfona!

Na taki pomysł wpadli właściciele sieci restauracji Chick-Fil-A znanej na terenie Stanów Zjednoczonych. Aby zjeść darmowy deser „lodowe marzenie” wystarczy na czas posiłku odłożyć swój smartfon do „pudełka na telefon”!

Źródło: www.123rf.com

Skąd ten pomysł?

Brad Williams, który jest jednym z kierowników firmy Chick-Fil-A w Suwanee w Stanach Zjednoczonych, zwrócił uwagę na to, że Amerykanie spędzają średnio 4,7 godzin dziennie na korzystaniu z telefonów komórkowych. Zauważył również, że urządzenia mobilne miały zbliżyć ludzi do siebie, jednak tak naprawdę częste korzystanie z nich osłabia relacje międzyludzkie. Mężczyzna wpadł na genialny pomysł, dzięki któremu choć na chwilę ludzie zostaną „oderwani” od „świata” aplikacji, portali społecznościowych i Internetu. W swoim oświadczeniu powiedział: „Naprawdę chcemy, by klienci naszych restauracji poczuli, czym jest wspólnota, poznali miejsce, gdzie rodzina i przyjaciele mogą się spotykać i spędzać wspólnie czas. Wiemy jednak wszyscy, że technologia wymaga od nas coraz więcej czasu i może nas bardzo rozpraszać. Nawet wtedy, gdy jemy posiłek. Wtedy pomyślałem, że moglibyśmy coś z tym zrobić, żeby przeciwdziałać tego typu rozproszeniom podczas jedzenia”. Dlatego pracownicy restauracji przygotowali specjalne pudełko, do którego klienci na czas posiłku mogą wkładać swoje urządzenia mobilne. Jeśli przez ten czas nie będą korzystać z telefonu, to na zakończenie wizyty otrzymają deser „lodowe marzenie” gratis.

Spróbuj jeszcze raz!

Niestety nie wszystkim gościom restauracji udaje się wytrwać w postanowieniu. Jednak nie należy się zrażać, gdyż z „zabawy” można skorzystać kolejnym razem. Wielu klientów odwiedzających Chick-Fil-A jest zachwyconych takim pomysłem i ubolewa, że „pudełka na telefon” nie może wziąć ze sobą do domu. Dostrzega się, że amerykańskie społeczeństwo coraz większą uwagę zwraca na to, że smartfony są niepozornymi „złodziejami czasu” i należy zrezygnować ze zbyt częstego korzystania z elektronicznych gadżetów.

Smartfonizacja Polaków

W naszym kraju popularność urządzeń mobilnych stale rośnie, zwłaszcza wśród osób młodych i w średnim wieku. Smartfony są zawsze „pod ręką”, dlatego częściej wykorzystuje się je niż tablety. Zazwyczaj używamy ich w domu, w pracy, w szkole, na uczelni czy podczas jazdy środkami transportu. Według raportu „Zwyczaje Polaków związane z korzystaniem ze smartfonów i tabletów”, który został przygotowany w 2015 roku przez Monikę Mikowską we współpracy z TNS Polska wynika, że średnio korzystamy ze smartfonów ok. 3 godzin dziennie. Kobiety poświęcają im mniej czasu niż mężczyźni. Panowie mobilnie spędzają 2,75 godziny dziennie, a kobiety 2,5 godziny w ciągu dnia. W naszym społeczeństwie znacznie wzrosła świadomość korzystania ze smartfona jako „przenośnego komputera”, dzięki któremu nie tylko wykonujemy typowe czynności (nawiązywanie i odbieranie połączeń głosowych, robienie zdjęć czy wysyłanie wiadomości SMS oraz MMS), ale także wykorzystujemy go do zadań wymagających połączenia z Internetem (preferujemy korzystanie z sieci WI-FI). Korzystanie z portali społecznościowych oraz czatów należy do trzeciej najczęściej wykonywanej czynności online, zaraz po aktywności związanej z grami oraz robieniem zdjęć. Polacy znajdują się w gronie „fast followersów”, czyli osób, które szybko „oswajają” się z nowymi technologiami i chętnie je wykorzystują w codziennym funkcjonowaniu.

FOMO choroba cywilizacyjna XXI wieku?

Zjawisko FOMO (od ang. fear of missing out) zostało opisane już ponad dziesięć lat temu. Jest ono skutkiem szybkiego tempa życia oraz ciągłego rozwoju cywilizacyjnego. Oznacza ono uzależnienie od bycia na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami, wiadomościami i informacjami. Osoby, których ciekawość nie zostanie zaspokojona są zawiedzione oraz rozdrażnione, gdyż mają poczucie, że coś ważnego je omija. Nie mogą też skupić się na codziennych czynnościach. Istotne również jest to, że sami często naszymi działaniami nieświadomie przyczyniamy się do natłoku informacji, np. poprzez wstawianie postów, komentarzy czy zdjęć.

_______________

Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ