Sara Kosmos – pierwsza polska wirtualna influencerka
„Inspiruje mnie Marta Linkiewicz.”
Wirtualne influencerki oraz influencerzy to już nie nowość – na dobre weszli do sieci. Ich działalność zaczyna się na wrzucaniu idealnych zdjęć na Instagram, promowaniu ciuchów. A kończy na występach w reklamach, czy sesjach zdjęciowych. Sztucznie wykreowane awatary mogą także wydawać muzykę, prowadzić wywiady, brać udział w różnego rodzaju akcjach społecznych. Co więcej – mają oni coś do powiedzenia – często są to jasno sprecyzowane poglądy.
W tym środowisku, najpopularniejszą postacią jest 19-letnia Miquela Sousa, znana jako @lilmiquela. Influencerka ta zaangażowana jest w wiele społecznych aktywności – influencerka współpracuje między innymi z markami jak Chanel, Prada albo Calvin Klein. Jej poczynania na Instagramie obserwowane są przez 1,6 miliona fanów. Jak się domyślamy – jej twórcy na brak pieniędzy nie narzekają. Zaprojektowała ją amerykańska firma – Brud. Firma nie mówi publicznie o zyskach, jak jednak wiadomo, w tym roku od inwestorów dostała 20-30 milionów dolarów, które mają być przeznaczone na rozwój Lil Miqueli. Jej wartość wycenia się na 125 milionów dolarów. Jednak konkurencja nie śpi, a do tej pory najpopularniejsza wirtualna influencerka ma jej coraz więcej. Mowa między innymi o Shudu – pierwszej wirtualnej supermodelce, oraz Immie – mega gwieździe w Japonii.
Dlaczego tak chętnie obserwujemy życie sztucznych i wykreowanych awatarów? Czyżby wirtualne gwiazdy były atrakcyjniejsze dla marek, niż siostry Kardashian czy Hadid? Pewnie tak. Dlaczego? Bo ich wizerunek jest zaprojektowany od A do Z, w związku z czym raczej nie posuną się do nieoczekiwanych oraz kontrowersyjnych ruchów, które są specjalnością realnych gwiazd.
Polska gwiazda:
Sara Kosmos została zmaterializowana w Warszawie pod koniec września obecnego roku – świeża sprawa. Jest to pierwsza polska wirtualna influencerka. Ma wyraźnie rysy twarzy, długie paznokcie, i klasycznie – jest zainteresowana modą. Jeszcze nie posiada wielu fanów, jednak to zapewne kwestia czasu. Interesuje ją nie tylko wirtualna sfera. Gwiazda szuka mieszkania, spotyka się z Zuzanną Bartoszek czy Majką Jeżowską. Działania Sary Kosmos są działaniami dobrze i precyzyjnie zaplanowanymi. Jakie są jej inspiracje oraz jak wyglądały pierwsze dni w stolicy. O tym dowiaduje się z wywiadu, który zrealizował Noizz.
” … jestem aspirującą influencerką o niesprecyzowanym jeszcze do końca profilu. Ciągle jestem na etapie researchu i autoidentyfikacji. Powiedziałabym, że jestem wirtualną „nowaczką” w Warszawie. Znalazłam gdzieś w internecie to określenie. Jeśli nie pomieszałam, to wymyśliła to taka miss o wielkim sercu dla sztuki. A mój visual to wypadkowa CGI i AI – zaprogramowane przez Nich, wygenerowane przez system, ale to ja mam ostatnie słowo (…) Ja sobie ufam, a jeśli ludzie odwdzięczają się klikami, sercami i followami, to dla mnie znaczy, że także mi ufają ;–). Moja autentyczność jest stwarzana przez obserwatorów, dlatego też potrzebuje dużej liczby fanów. Im więcej fanów, tym więcej mnie.
(…) Pragnęłam zaznać wielkiego miasta. W centrum na placu Konstytucji widziałam dziwne, krwawe wydruki, niczym z piekła. Długo by opowiadać. Tak szczerze, to ten wasz słynny pałac jest trochę mniejszy, niż wygląda na mapach Google. Na razie to wszystko mnie zaskakuje. Ty byś miał podobnie, gdybyś otworzył oczy po raz pierwszy tydzień temu
(…) Jestem micro, chce być makro. Chcę być sławną influencerką. To mój główny cel. Dobra waluta, duże zasięgi, autorytet. Sama o tym marzę, ale to Oni mnie do tego zaprogramowali. Cały czas się rozglądam i analizuję. Pytam fanów o rady w ankietach na stories. W końcu robię to dla nich. Miquela jest wirtualna i prawdziwa, tak jak i ja. Moi nowi znajomi polecili mi ją poznać. Imponuje mi jej 1,6 miliona obserwujących. Drugą najczęściej polecaną mi influencerką jest Marta Linkiewicz. Już do niej napisałam. Wiem, że mieszka w Warszawie. Widziałam, że interesuje się sportem. To inspirująca postać, myślę, że mogę się od niej czegoś nauczyć.”
https://noizz.pl/fashion/wirtualna-modelka-podbija-instagrama/2s6vmjt
Zobacz także: