Kampanie społeczne 2015. Spoty z całego świata

Reklama to nie tylko krótki spot, który zazwyczaj jest dla nas nieciekawym przerywnikiem oglądanego programu. Czasami przybiera postać kampanii społecznej, która ma zwrócić uwagę na problem przemocy czy dyskryminacji. Oto kilka spotów z 2015 roku, które warto obejrzeć.


youtube.com


Slap her – children’s reactions

Slap her – children’s reactions to włoski filmik przedstawiający eksperyment przeprowadzony przez Luca Lavarone z serwisu fanpage.it. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na temat przemocy wobec kobiet.  Z raportu ONZ z 2012 roku wynika, że ten typ agresywnych zachowań jest najbardziej rozpowszechniony we Włoszech. Spot porusza i zawstydza jednocześnie, a więc tym samym motywuje do działania. Oprócz reakcji niewerbalnej i odpowiedzi chłopców na prośbę o uderzenie dziewczynki, nurtujące jest zdanie pojawiające się na koniec filmiku: In the kid’s world women don’t get hit. Alessandro, 6 years old. Po tych słowach nie potrzeba komentarza…


{youtube}b2OcKQ_mbiQ|600|450|0{/youtube}

 

Snap out of it

Snap out of it to kampania stworzona przez amerykańską fundację Hope for Depression Research Foundation, której zadaniem jest zwiększenie wiedzy społeczeństwa na temat depresji. Według danych WHO choroba ta przed 2030 rokiem będzie główną przyczyną skracania się długości życia. Spot pokazuje, że depresja to równie poważna dolegliwość, jak inne choroby fizyczne, np. rak, i uświadamia, że rodzina, przyjaciele i najbliższe otoczenie chorego mogą być bezcenną pomocą lub też (bez odpowiedniej wiedzy) przeszkodą w dojściu do zdrowia. 


{youtube}cGJzPBjK67w|600|450|0{/youtube}

 

Kochasz? Uważaj na pieszych. To mogą być Twoi najbliżsi.

To kontynuacja kampanii PZU Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym. Najnowszy spot ma uświadomić, że za bezpieczeństwo na drodze odpowiadają tak samo kierowcy, jak i piesi. Pozytywne emocje, na których oparty jest przekaz kampanii, są bodźcem, który skłania odbiorcę do zmiany dotychczasowych zachowań. 


{youtube}X2TQszq57-0|600|450|0{/youtube}

 

Give more

Give more to kampania przeprowadzona w Peru przez organizację Teleton, która pomaga niepełnosprawnym dzieciom.  Nie ma w nim dialogów, obserwujemy wyłącznie działania małego chłopca. Prosta historia w piękny sposób ilustruje jak ważne jest zaangażowanie społeczne w pomoc potrzebującym. Dając z siebie więcej, możemy uczynić wspaniały gest. 


{youtube}8jtFNv0htfw|600|450|0{/youtube}

 

Kampanie społeczne poruszają szereg różnych tematów, często takich, które wciąż stanowią tabu ze względu na swój bolesny lub kontrowersyjny charakter. Dlatego też kampanie społeczne są bardzo ważnym elementem współczesnego świata. Uświadamiają, zawstydzają, wzruszają, przerażają, a tym samym skłaniają do refleksji i do zmiany postawy na lepszą.  


_________________

Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.


ZOSTAW ODPOWIEDŹ