Zalando rezygnuje z jednorazowych, plastikowych opakowań
Zalando ma nową strategię – strategię zrównoważonego rozwoju – „do.MORE”. Ten popularny internetowy sklep stwierdził, że w przeciągu najbliższych kilku lat osiągnie zerowy ślad węglowy w swoich dostawach, zwrotach i obszarze opakowań.
Zalando powstało z inicjatywy Davida Schneidera oraz Roberta Gentza, w roku 2008 roku, w Niemczech. Obecnie to jeden z najpopularniejszych sklepów internetowych. Obecny jest on między innymi we Francji, Austrii, Włoszech, Holandii, Szwajcarii, Danii, Finlandii oraz Norwegii. Na polskim rynku natomiast Zalando pojawiło się w 2012 roku.
Ta niemiecka firma znowu wprowadza innowacyjne rozwiązania. Na początku do ubrań zaczęto dodawać duże metki. Po co? By zapobiec zwrotom odzieży jak i zjawisku o nazwie „serial returners”. Następnie wprowadzono kosmetyki i otwarto sklep Zircle – stacjonarny sklep z używaną odzieżą. Obecnie natomiast Zalando podąża do równoważonego rozwoju – aby już w roku 2023 nie używać jednorazowych, plastikowych opakowań.
„Głównym celem nowej strategii jest wywieranie pozytywnego wpływu na ludzi i planetę i w ten sposób, Zalando wypełni cele paryskiej umowy klimatycznej w zakresie własnych operacji przed wyznaczonym terminem” – czytaliśmy w informacji prasowej. Jest to bardzo odpowiedzialny oraz dojrzały krok, ku odpowiedzialnej mody i dbania o nasze środowisko. A Coraz częściej właśnie tego oczekujemy ze strony marek.
To nie ostatnie ekologiczne zmiany w Zalando. Rok temu sklep, w 90% przestawiło się na odnawialną energię. Poza tym pudełka w 100% są produkowane z recyklingowanych materiałów, natomiast torby wysyłkowe z tworzyw sztucznych z recyklingu – w 80%.
„Równolegle na swojej stronie internetowej sklep opublikował do.MORE Magazine, w którym dokładnie wyjaśnia swoje nowe strategiczne założenia, a osoby związane z Zalando mówią o „ewolucji sustainability”.
Foto. GettyImages.
Zobacz także: