Nowe wyzwanie – zdjęcia w brzydkich miejscach zachwycił internet
W internecie powstał nowy viralowy challenge na robienie ładnych zdjęć na tle pozornie brzydkich lokalizacji. Internauci ścigają się w udowodnieniu, że piękno może być wszędzie. Zobaczcie, jak genialnie wyglądają efekty ich wyzwania.
Mówi się, że zdjęcie jest warte tysiąc słów szczególnie w dzisiejszych czasach gdy media społecznościowe takie jak instagram i snapchat skupia się głównie na obrazach, dlatego tez każdemu zależy na tym, by uwiecznić jak najładniejsze zdjęcia w ramach swoich możliwości. Bez względu na to, czy jest to miska ze śniadaniową granolą, czy codzienne selfie na insta story, zdjęcia muszą być dopieszczone co do szczegółu, od dobrego oświetlenia, po aranżację i tło. Ba, sama potrafię spędzić 20 minut na układaniu flat lay’a mojego #ootd więc dobrze rozumiem potrzebę osiągnięcia perfekcji w zdjęciach. Więc gdy dowiedziałam się o nowym wyzwaniu, które powoli opanował internet, byłam bardzo ciekawa efektów.
https://www.instagram.com/p/BgfTrDaFwC-/?tagged=michealschallenge
Pierwszy raz o tym challenge mogliśmy usłyszeć w listopadzie 2017, kiedy fotograf Jenna Martin postanowiła zrobić sesję zdjęciową w sklep budowlanym sieci Lowe’s. „Zamiast szukać typowo ładnych miejsc, w okolicy, w której mieszkam, wpadłam na pomysł, aby zrobić coś zupełnie odwrotnego” – opowiada Jenna dla PetalPixel. „Chciałam pójść w miejsce, gdzie według konwencjonalnych standardów fotografii jest uznawane za brzydkie i zobaczyć, co mogę z tym zrobić. Lowe’s wydawało się idealnym rozwiązaniem.” „Chciałam znaleźć miejsce, gdzie, jest najgorsze oświetlenie, ograniczone tło, miejsce, które w ogóle nie ma prawa być lokalizacją na sesję zdjęciową.” Efekty jej eksperymentu przerosły wszelkie oczekiwania i zachwyciły internautów. Na tle wystaw świateł, półek z poduszkami i alejkach magazynu, Jennie udało się uwiecznić piękną modelkę w sukni wieczorowej, a nietypowe tło tylko dodawało zdjęciom charakteru i unikalności.
Niedługo potem, jak zdjęcia Jenny stały się viralowe, influencerki szybko poszły w jej ślad, tworząc internetowe wyzwanie, gdzie próbują swoich umiejętności fotograficznych i zamieniają otoczenie nietypowych miejsc w ładne tła na sesję fotograficzną. Największe kanały na YouTube takie, jak As/Is (dawniejszy Boldly), Jessica Kobeissi i The Sorry Gilrs już pokazali efekty swoich eksperymentów tak samo, jak tysiące użytkowników na instagramie, gdzie #HobbyLobbyChallenge i #UglyLocationChallenge mają prawie 20 tysięcy zdjęć.
https://www.instagram.com/p/Bgog6zznyg6/?tagged=uglylocationchallenge
Większość zdjęć są zrobione na tle sztucznych kwiatów i mają efekt bajkowego ogrodu, niektórzy jednak poszli bardziej kreatywną ścieżką i wybrali nietypowe miejsca, jak dział z oświetleniem, dział metalowymi rurami, a nawet w alejce z napojami. To kreatywne wyzwanie jest na pewno miłą odmianą dla niebezpiecznych wygłupów z początku tego roku. Nie tylko pobudza wyobraźnię u młodych ludzi, ale też daje przyjemne dla oka rezultaty.
Też chcesz wziąć udział w Ugly Location Challenge? Wystarczy Ci telefon z aparatem, wyobraźnia i przestrzegania 3 zasad:
1) Pracować z tym, co już jest w wybranym miejscu, czyli żadnych rekwizytów i dodatkowych lamp
2) Nie można zmieniać gotowych aranżacji w sklepie ani dokonywać dużych zmian w tle
3) Nie można ująć innych kupujących w kadrze
https://www.instagram.com/p/BfgWWtvDiUH/?tagged=uglylocationchallenge