H&M zatrudnił modelkę z nadwagą
H&M to jedna z największych modowych marek świata – pierwsza, która zatrudniła modelkę z nadwagą do reklamy ubrań. Co więcej, chodzi o główną linię Beachwear.
Do tej pory główne linie kolekcji H&M-u reklamowały bardzo szczupłe modelki w rozmiarze 34. Na stronach internetowych słynnej marki ukazały się jednak zdjęcia na których nową kolekcję pokazuje puszysta piękność w rozmiarze 44 – Jennie Runk. Media zachwycają się posunięciem marki – To pozytywny sygnał, że zmieniają się standardy piękna! Jezebel – znany modowy portal – podkreśla także, że to nie kolekcja Plus – Size Beachwear a główna linia.
Szwedzki H&M to pierwsza duża marka, która swoją twarzą uczyniła pulchną modelką. 24 – letnia amerykanka o wzroście 177 cm mierzy: w talii 84 cm, biodrach 114 cm i biustonosz 80 D.
Media patrzą na to wydarzenie z wielką nadzieją, że wymiary kobiet demokratyzują się, a przede wszystkim normalnieją. Mają bowiem dość zamykania rozmiarów 42 i więcej w kolekcjach plus – size. Ciągłe pokazywanie szczupłych kobiet w reklamach wpływa również niekorzystnie na społeczeństwo, utrwalając często niezdrowe standardy „bycia” kobietą.
Modelka, która wystąpiła w reklamie – Jennie Runk – ma za sobą wiele sesji w znanych magazynach takich jak Cosmopolitan, Vogue czy Glamour. Do tej pory jednak pojawiała się tam jako bohaterka tematów dotyczących modelek z nadwagą. Przygodę z modelingiem zaczęła jako 14 – latka. Nie potrafiła jednak trzymać się diety i szybko wrzucono ją do branży plus – size (gdzie otrzymuje się mniej prestiżowe i mało płatne zlecenia). Jak sama mówi – przecież nie jestem gruba. Mam wymiary normalnej kobiety w rozmiarze 42.
Joanna Sposób, fot. hm.pl