Polski koncern odzieżowy LPP rezygnuje z naturalnych futer
Polski koncern odzieżowy LPP, skupiający marki takie jak Reserved, Cropp, House, Sinsay, Mohito i Tallinder, dołączył do przedsiębiorstw, które zrezygnowały z wykorzystywania naturalnych futer. Tym samym LPP wspiera akcję Sklepy Wolne od Futer (Fur Free Retailer), których przedstawicielem jest działające w Polsce Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
Podczas gdy produkty skórzane powszechnie uważane są za porządne i warte inwestycji, naturalne futra kojarzą się głównie z ekstrawagancją i cierpieniem zwierząt. Choć z etycznego punktu widzenia, nie powinno się korzystać z żadnych materiałów pochodzących od zwierząt, z reguły skóry używane do wyrobu galanterii są ‘odpadem’ produkcji żywności. Futra natomiast pochodzą od zwierząt, które są w tym celu specjalnie hodowane.
Według badań przeprowadzanych przez stowarzyszenia walczące o prawa zwierząt, coraz mniej kobiet chce widzieć w sklepach naturalne futra. Podążając za pragnieniami klientów, coraz więcej marek rezygnuje więc z ich wykorzystywania.
– Decyzja o przystąpieniu do kampanii Sklepy Wolne od Futer dotyczy wszystkich marek należących do firmy. Oznacza to, że w ich kolekcjach nie pojawią się już nigdy naturalne futra w żadnej formie, także jako dodatki i obszycia zimowych kurtek. Spółka podpisała w tej kwestii porozumienie ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki – czytamy na oficjalnej stronie LPP.
– Mając na uwadze coraz większą świadomość dotyczącą kwestii ochrony praw zwierząt oraz oczekiwania naszych klientów w tym obszarze, a także wyzwania dotyczące redukcji wpływu, jaki nasza działalność wywiera na środowisko naturalne, podjęliśmy decyzję o całkowitej rezygnacji z wykorzystywania naturalnych futer w ofercie wszystkich naszych marek. W związku z tym zawsze, gdy wizja projektanta i aktualny trend uwzględniać będą motywy zawierające futra, podobnie jak część naszych rynkowych konkurentów, nasze marki stosować będą najwyższej jakości surowce syntetyczne. Ta decyzja to kolejny ważny krok, którego efektem jest zwiększanie przejrzystości łańcucha dostaw poprzez świadomy dobór surowców wykorzystywanych do produkcji naszych kolekcji – tłumaczy decyzję Marta Chlewicka, rzeczniczka prasowa LPP.
– Spółka LPP pokazała właśnie, że współczesna moda nie musi w ogóle wykorzystywać futer ze zwierząt. Myślę, że jeśli największy koncern odzieżowy w Europie Środkowo-Wschodniej może zobowiązać się pisemnie do takiej decyzji i stanąć tym samym w jednym szeregu z innymi, światowymi gigantami odzieżowymi to jest to wyraźny przekaz kierowany do tych firm modowych, które wciąż wykorzystują zwierzęta. Przyszłość mody to nowe technologie, a nie zamykanie zwierząt w małych, drucianych klatkach – dodaje Małgorzata Szadkowska, koordynatorka międzynarodowej kampanii Sklepy Wolne od Futer.
Do kampanii Sklepy Wolne od Futer przystąpiło już ponad 300 firm i projektantów. Do najbardziej znanych należą ZARA, Topshop, H&M, COS, Marks & Spencer czy Asos, ostatnio z futer zrezygnował także Hugo Boss i Armani. Każdy, kto przystępuje do akcji, podpisuje pisemne zobowiązanie niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych.
_____________
Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.