lancia1 - sporteuro

Lancia Ypsilon II – miejski styl

lancia2 - sporteuroNie wiedzieć czemu gros podwórkowych specjalistów wygłasza tyrady traktujące o bliźniaczym podobieństwie Ypsilon II z Fiatem Punto II. W istocie zastosowane rozwiązania techniczne są tożsame, jednak większość podzespołów nie pasuje. Nie ma się jednak po co martwić na zapas o koszty eksploatacji. W palecie napędowej znalazły się doskonale znane z innych aut koncernu silniki czterocylindrowe. Bazowy ośmiozaworowy benzyniak 1,2 z mocą 60 KM zaspokoi wyłącznie bardzo spokojnych kierowców, dodatkowe 20 KM oferuje szesnastozaworowa wersja tej jednostki. Na samym szczycie wolnossącej gamy znajdziemy 95’konny agregat 1,4 zapewniający wystarczające osiągi, nawet poza miastem. Każdy benzyniak z powodzeniem przerobić możemy na zasilanie znacznie tańszym gazem LPG, nie ryzykując przy tym późniejszych kłopotów z osprzętem. Propozycją dla amatorów wysokoprężnych konstrukcji jest produkowany w Polsce silnik 1,3 Multijet. W podstawowej odmianie dysponuje mocą 70 KM, zachwycając niskim spalaniem – średnio około 5 litrów – i zadowalającą dynamiką. O wiele więcej radości z jazdy dostarczą mocniejsze odmiany 90’konna i usportowiona Sport Momo Design z mocą 105 KM. Przymierzając się do zakupu Ypsilon z dieslem pod maską winniśmy skrupulatnie poznać jego kondycję i dotychczasową historię, warunkującą dalszą bezawaryjną eksploatację. Nadmierne zużycie oleju silnikowego i awarie turbosprężarki to powszechne bolączki tej jednostki.lancia3 - sporteuro

O ile części silnika, skrzyni biegów jak i osprzęt pasują z tańszego Punto II, o tyle podzespoły układu jezdnego już nie. Niemniej jednak koszty użytkowania nadal plasują się na niskim poziomie, czego powodem jest prosta budowa i wzorowa dostępność. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu natomiast udoskonaloną belkę zespoloną – całość zestrojono komfortowo, co zupełnie nie przeszkadza w miejskim użytkowaniu.

Decydując się na Lancię Ypsilon drugiej generacji warto zawczasu wykupić dodatkowe ubezpieczenie AC, bowiem ceny elementów blacharskich potrafią przyprawić o zawrót głowy i zawał serca.

(Maciej Mokwiński, fot. Internet)

Źródło: http://www.250kmh.pl/index.php/lancia-ypsilon-ii-miejski-styl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ