„Ujemne kalorie” pomogą w odchudzaniu

Stosujesz odchudzającą dietę, ale nie widzisz większych efektów? Czy wiesz, że niektóre produkty są Twoimi sprzymierzeńcami w walce o piękną sylwetkę? Aby je strawić, organizm zużywa więcej energii niż one dostarczają, powodując niedobór energetyczny, który objawia się utratą kilogramów. Poznaj swoich „pomocników” i zaproś ich do codziennego menu.

Źródło: english.alarabiya.net

Na czym dokładnie polega ten mechanizm?

Jego działanie wyjaśnimy na przykładzie selera. Warzywo to w 100 gramów ma ok. 8 kcal. Organizm do jego przetworzenia potrzebuje ok. 100 kcal, więc wymaganą ilość (92 kcal) pobiera z tkanki tłuszczowej. Natomiast jeśli jemy słodycze, to nie tylko nie dostarczamy dobroczynnych składników, ale także powstaje kaloryczna nadwyżka, której często nie zdążymy spalić w ciągu dnia . W konsekwencji nasz waga zwiększa się.

Gdzie znajdziesz „ujemne kalorie”?

Zawiera je wiele warzyw oraz owoców, które obfitują w wodę, witaminy i błonnik pokarmowy. Dodatkowo dzięki niemu jesteśmy syci przez długi czas, więc nie podjadamy tak często. Posiadają też enzymy odpowiedzialne za lepsze trawienie. Produkty te nie tuczą oraz mają zazwyczaj niski indeks glikemiczny. „Ujemne kalorie” przede wszystkim znajdują się w zielonych warzywach, np. szparagach, brokułach, sałacie, ogórkach, selerze, jarmużu, szpinaku, groszku i fasolce. Również zawiera je m.in. burak, marchewka, cukinia, rzodkiewka, cebula, czosnek, papryczka chili. Obecne są także w owocach: jabłkach, melonach, cytrusach, ananasach i arbuzach. Warzywa najlepiej spożywać surowe lub podgotowane. Nie powinnaś ich też solić. Doskonale nadają się na zupy czy chłodniki, a owoce na koktajle, musy oraz desery. Najlepiej będzie, jeśli jednak nie dodasz do nich cukru.

Najważniejsze nie przesadzaj.

Bardzo wskazane jest, aby dane produkty zagościły w Twojej kuchni. Jednak tylko na nich nie możesz opierać swojego żywienia, gdyż nie zawierają wielu składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Na zbilansowaną dietę oprócz dużej ilości wody, witamin, minerałów i błonnika składają się przede wszystkim węglowodany, białka oraz tłuszcze. Po zakończeniu „kuracji” opartej tylko na warzywach oraz owocach prawdopodobnie uzyskasz efekt jo-jo. Nie wykształci ona również prawidłowych nawyków żywieniowych.

____________________

Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

222 More posts in Diety category
Recommended for you
Świąteczne menu w Warszawie. Stołeczne restauracje kuszące specjalnymi potrawami

Do wyczekanych świąt Bożego Narodzenia pozostał jeszcze tylko tydzień, jednak już teraz możemy poczuć ducha...