Bravo znika z kiosków. Zobacz stare okładki!
Z kiosków znika czasopismo Bravo. Ukazujący się przez 26 lat magazyn był jedną z lokomotyw rewolucji kulturowej lat 90.
Bravo było kultowym pismem dla nastolatków. To tu można było dostać plakaty Backstreet Boys czy Spice Girls. Niestety, pismo, które zmieniało niegdyś trendy musiało przegrać konkurencję z internetem. Widać to było po nakładach gazety – jeszcze w 2000 roku średni nakład wynosił 507 258 sztuk magazynu, zaś już w 2016 roku 64 tysiące. Sprzedaż spadła z 70 proc. do zaledwie niecałych 50 proc.
– Decyzja wydawcy związana jest z jednej strony ze zmianami preferencji i sposobu konsumpcji mediów grupy docelowej, a z drugiej strony ze strategią opartą na dywersyfikacji segmentu poprzez wprowadzanie tematycznie profilowanych magazynów („Tube News”) i wydań specjalnych („Bravo Sport poleca: Białoczerwoni!”) – przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Brzozowski, dyrektor public relations w Wydawnictwie Bauer.
Cóż, taka kolej rzeczy. Zobaczcie okładki kultowego czasopisma: