PLNY – polska marka streetwearowa
PLNY – najszybciej rozwijająca się polska marka streetwearowa dla młodych i aktywnych ludzi. W ich rzeczach chodzą zarówno zwykli ludzie, jak i celebryci, którzy swoje stylizacje publikują na wszelkiego rodzaju portalach społecznościowych. Warszawska firma w krótkim czasie zyskała dużą popularność i aprobatę nawet najbardziej wymagających klientów.
fot. holahola.pl
Ich przygoda z modą zaczęła się w 1998 roku, kiedy to znany raper Tede zaprojektował logo marki wraz z hasłem przewodnim „Pieniądze To Nie Wszystko…”. Projektowaniem na poważnie zajęli się w 2006 roku, kiedy to doba internetu pozwoliła im na stworzenie i prowadzenie bloga. Tede zapraszał projektantów i stylistów do swoich teledysków, dlatego w każdym z nich możemy odnaleźć elementy typowe dla PLN-ów.
Na przełomie lat PLNY bardzo się rozwinęły. Obecnie marka została podzielona na 9 mniejszych, autorskich projektów m.in. są to: PLNY LALA, PLNY TEXTYLIA, PLNY STOLICA, a nawet ubrania projektowane z myślą o najmłodszych klientach marki – PLNY GROSZE.
Kwestią, która wyróżnia warszawską markę spośród innych jest wyraźne podkreślanie polskości. Ubrania najczęściej mają na sobie polskie napisy. a W ostatnim czasie furorę robiły koszulki „Warszawska Lala”, w których do tej pory można zobaczyć wiele dziewczyn na ulicach.
Elajza Minetti właścicielka i główna projektantka PLN-ów LALA przyznaje, że chciała stworzyć niezależną markę dla pewnych siebie młodych kobiet, które nie będą wstydziły się paradowania w koszulkach z prowokującymi napisami. Uważa, że to daje im znaczną przewagę nad konkurencją, gdyż celem było stworzenie marki, która będzie czymś więcej niż firmą z ubraniami. Ma ona kreować styl i sposób życia nieprzeciętnych i aktywnych ludzi.
Chcecie poznać bliżej markę PLNY? Zapraszamy do ich sklepu internetowego http://holahola.pl lub do showroomu marki znajdującego się przy ulicy Chmielnej 24 w Warszawie.
Patrycja Sieląg