From Fashion To Art
Joanna Hawrot została uznana za projektantkę roku na największych modowych polskich targach HUSH Warsaw. Swoje kolekcje pokazywała już w Paryżu, Nowym Jorku, Berlinie, Brukseli, Dusseldorfie. Przez 5 lat działalności marki zaprezentowała 12 tematycznych kolekcji.
W autorskim butiku projektantki widać świadomą modę w nowatorskiej przestrzeni. Na wieszakach nie znajdziemy oklepanych krojów z sieciówek. Każdy egzemplarz skonstruowany przez projektantkę jest wyjątkowy, a estetyka jej ubrań to romans haute couture z Prêt-à-porter. Kolekcje są nieszablonowe, inspirowane przeróżnymi bodźcami. Filozofia marki zawarta jest w haśle „From Fashion To Art.”
Joanna Hawrot nie zajmuje się tylko i wyłącznie modą. Łączy ją z innymi dziedzinami sztuki. Niedawno wraz z duetem REDRUM stworzyła multimedialny spektakl w Cricotece. Wideo, mapping na żywej postaci, śpiew sopranistki to elementy które towarzyszyły pokazowi.
{youtube} ve_tWg5w_Hc |600|450|0{/youtube}
SPACE, czyli najmłodsze dziecko Joanny Hawrot, to stroje uderzające niezliczoną ilością kolorów oraz wzorów i przywodzących na myśl kraje Dalekiego Wschodu. Nazwa kolekcji nawiązuje do twórczej wolności, która towarzyszy artyście. Japońska estetyka, wyraźnie widoczna w kimonowych krojach, przeplata się z nowoczesną modą, która widać m.in. w materiałach takich jak pianki, ortalion, bawełna, pikówki i żorżety.
Tereny Azji są szczególnie bliskie Joannie Hawrot. W tym roku chce pokazać swoje projekty w Dubaju i Singapurze. Innym ciekawym planem marki, który wchodzi w życie jest zaprezentowanie sylwetek w Nowym Jorku. Wszystko to za sprawą kolaboracji z malarzem Robertem Latosiem. 9 stycznia w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie podczas wernisażu artysty, oprócz obrazów, zobaczymy także kimona zaprojektowane przez Joannę Hawrot. Polska wystawa „The Art of Making Art” rozpocznie cykl wystaw, które będą odbywać się w światowych stolicach.
Daria Sekula