What’s Underneath Project

„The What’s Underneath Project” to seria internetowych wywiadów, które mają zwrócić uwagę na kompleksy i problemy, z którymi boryka się większość współczesnych kobiet. Możesz być najbardziej inteligentną, spełnioną życiowo i zawodowo osobą, ale i tak zawsze znajdzie się coś, co chciałabyś zmienić.

http://stylelikeu.com

Pomysł wyszedł od dwóch blogerek YouTubowych – matki i córki – Elisy i Lily. Na swoim kanale „stylelikeu” zajmują się przede wszystkim modą i stylem, ale w dość nietypowy sposób. Każdy ich film ma pokazać jakiś nietypowy aspekt tej dziedziny. Udowadniają w nich, że styl to nie tylko noszenie tego co akurat jest na czasie, ale również twoja osobowość i niepowtarzalność, która nie zawsze pokrywa się z tym, co akurat można zobaczyć na wybiegach.

 

Sama akcja „What’s Underneath Project” to seria filmów, która ma zwrócić uwagę na współczesny kult szczupłego, młodego ciała. Bombardowanie takimi właśnie wizerunkami modelek i topowych artystek sprawiło, że niemal każdy marzy o posiadaniu nierealnego ciała. Osoby, które udzielają wywiadu, po każdym pytaniu zdejmują jeden element ubrania aż do momentu, kiedy zostaną w samej bieliźnie.

 

O „What’s Underneath Project” zrobiło się w Polsce głośno po ukazaniu się nagrania z Melanie Gaydos. Melanie to modelka, która cierpi na hipochondryczną dysplazję ektodermalną – chorobę, która sprawia, że dziewczyna wygląda dość nietypowo. Portale od razu okrzyknęły ją najbrzydszą modelką świata i robiły z tego sensację. Sama Melanie opowiada o tym, że jej praca w modelingu to nieustanna walka, ponieważ pomimo jej sukcesów, prawie wszyscy traktują ją jak wybryk natury.

 

Melanie to nie jedyna rozpoznawalna postać, która pojawiła się w serii kanału na YouTube’ie. Mamy jeszcze Tallulah Willis (córkę Demi Moore i Bruca Willisa), która opowiada o swoich problemach z dysmorfofobią – chorobą, która sprawa, że chory ma w głowie zakłamany, przesiąknięty kompleksami obraz siebie. Presja mediów sprawiła, że Tallulah czuła nieustanną potrzebę podkreślania swoich kobiecych atutów, aby odwrócić uwagę od wytykanych jej wad. O walce z przekonaniem, że w kampaniach mogą pojawiać się tylko młode kobiety mówi z kolei Jacky O’Shaughnessy. Przepiękna sześćdziesięciolatka, która niedawno zawojowała świat mody swoją kampanią dla American Apparel.

 

„What’s Underneath Project” to przegląd problemów, które swoje źródło mają w kompleksach związanym z wyglądem: bulimia, anoreksja, autoagresja, alkoholizm, narkotyki…

 

Ostateczny wydźwięk akcji to hasło, że twoje ciało to najlepsze miejsce, w którym możesz się znajdować. Kobiety, które są zapraszane do wywiadów pokonały swoje słabości i uczą się bycia szczęśliwymi w ciele, które nie zawsze jest idealne. Próbują przekonać nas, że szkoda czasu na nieustanne skupianie się na swoich kompleksach, a kolejne filmy to lekcja miłości do siebie. To również próba znalezienia równowagi pomiędzy szaleństwem tego co narzuca nam społeczeństwo, a akceptacją wszystkich niedociągnięć i przeciwności losu.

 

Aleksandra Supryn

ZOSTAW ODPOWIEDŹ