Warszawiacy zakazują wieszania
W połowie listopada zostało przeprowadzone badanie dla Gazety Wyborczej, przez firmę Millward Brown SA w 23 miastach Polski na próbie 800 mieszkańców powyżej 18 lat.
W wyniku badania, wyszło na jaw, że warszawiacy chcą zakazać wieszania reklam na budynkach. Ponad 60 procent mieszkańców stolicy stwierdziło, że wieszanie reklam na budynkach jest niewskazane. Zostały przytoczone liczne przykłady nielegalnego wieszania banerów, zasłaniających budynki oraz firm, które w ten sposób się reklamują. Również są podane liczne protesty, jakie warszawiacy składają zarówno u władz, jak i w internecie.
Jak podaje gazeta, Sejm pracuje aktualnie nad otrzymaniem przepisów Ustawy o ochronie krajobrazu, które mają pomóc w kontrolowaniu przestrzeni publicznej. Do tego czasu, w walce może jedynie pomóc nacisk konsumencki.
Jakie jest wasze zdanie na temat wielkich billboardów przysłaniających „podstarzałe” budynki miasta?
Marta Adamczyk, źródło: gazeta.pl