Łódzka filozofia mody

Za około dwa miesiące rusza 11. edycja Tygodnia Mody Fashion Philosophy. Impreza odbywa się dwa razy w roku i prezentuje trendy na nadchodzący sezon. Tym razem potrwa od 22 do 26 października. Pojawią się na niej projektanci z całej Europy.

en.polska.pl

Fashion Week odbywający się w centrum Expo-Łódź, to prezentacja kolekcji znaczących, polskich kreatorów mody, pokazy młodych projektantów oraz targi mody i wystawy fotograficzne. Są okazją, żeby poznać trendy na nadchodzący za pół roku sezon: jesień-zima, lub wiosna-lato. Dzięki umowie międzynarodowej z Lisbona Fashion Week, Serbia Fashion Week oraz Showfloor Berlin na wydarzeniu będzie można spotkać artystów z tych krajów, a także kupić ich ubrania.

Już niedługo Rada Programowa wyłoni projektantów z Polski, którzy zaprezentują swoje kolekcje na wybiegach. Do 5 września trwają też zgłoszenia wystawców do strefy Showroom. Zaprezentują się tam osoby tworzące odzież, biżuterię i galanterię oraz marki i firmy z branży modowej, a także technologii dla przemysłu mody. Organizatorzy przewidują dla odwiedzających jeden dzień poświęcony zakupom indywidualnym.

Fashion Week został podzielony na trzy strefy. Designer Avenue to pokazy najlepszych polskich i zagranicznych projektantów. W Alei zaprezentują się marki komercyjne i indywidualne. Off Out of Schedule to miejsce dla twórców awangardowych, niekonwencjonalnych. Tutaj z modą przenikają się też inne dziedziny sztuki, jak taniec, fotografia, muzyka. Z kolei Studio to pole do popisu dla młodych, kreatywnych projektantów, którzy dopiero zaczynają przygodę z modą, ale już zostali pozytywnie ocenieni przez Rady Programowe Fashion Philosophy. Na terenie imprezy odbędzie się też wystawa fotografii – Young Fashion Photographers Now. Młodzi twórcy będą mieli okazję pokazać swoje prace szerokiej publiczności, ale też mają szansę nawiązać współpracę z magazynami modowymi. O tym, kto zaprezentuje zdjęcia decydują m.in. redaktorzy K MAG i Digital Camera, Łukasz Ziętek (fotograf), Bernard Saczuk (dyrektor wystawy YFPN) i Paweł Walicki (producent Warsaw Creatives).

Ada Koperwas

ZOSTAW ODPOWIEDŹ