Łódź pozdrawia
Trwa akcja „Łódź kreatywna”, która ma na celu promocję tego miasta w całej Polsce. Kolejne billboardy z niecodziennymi hasłami pojawiły się w tym miesiącu w Warszawie, Trójmieście, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie i na Śląsku. Kampania jest skierowana do mieszkańców właśnie tych regionów.
„Filmowcy z Łodzi pozdrawiają Transatlantyk w Poznaniu”, „Kreatywni z Łodzi pozdrawiają pracowników korporacji” – między innymi takie hasła mogliśmy zobaczyć do tej pory. W sierpniu pojawiły się plakaty nawiązujące do konkretnych wydarzeń lub miejsc – „Muzeum Sztuki MS2 z Łodzi pozdrawia Panoramę Racławicką”, „Murale z Łodzi pozdrawiają street art z Warszawy”.
Kampania zakłada działania na Facebooku, pojawienie się w magazynach branżowych, na Youtube. Od 30 czerwca na fan page’ach miasta, Mosqi.to i Łódź hipsterem miast można używać aplikacji, która pozwala na stworzenie własnej reklamy. Wystarczy wymyślić hasło i zrobić zdjęcie, na które będą głosować internauci. Na propozycje organizatorzy czekają jeszcze do 17 sierpnia. Każdy może wziąć udział w konkursie. Jego celem jest wyłonienie hasła, które będzie promować Łódź na billboardach od 1 września. W maju mogliśmy zobaczyć kilkunastosekundowe spoty promujące w telewizji z udziałem mieszkańców „Łódź kreatywna” oraz „Młodzi w Łodzi”. Jesienią pojawią się kolejne dwa – „Łódź na weekend” i „Łódź gospodarcza”.
Ada Koperwas