Wyjątkowe zdjęcie Marszu z perspektywy warszawskiego hotelu
Od kilku godzin do agencji fotograficznych spływają zdjęcia z tegorocznych obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości. Jedno z najciekawszych wykonała warszawska artystka Ada Zielińska, która pokazała ex-Marsz Niepodległości z perspektywy warszawskiego hotelu NOVOTEL.
https://www.instagram.com/p/BqDA4tdFlho/
Każdy, kto oglądał film Lost In Translation (Między słowami) z pewnością pamięta scenę, w której Scarlett Johanson spoglądała z pokoju hotelowego na pulsujące, czerwone światła Tokio. To jednak koniec analogii, bo zdjęcie Ady Zielińskiej jest o wiele bardziej niepokojące niż fragment filmu Sofii Coppoli.
Zdjęcie przedstawia kobietę w pokoju hotelowym z widokiem na Rondo Dmowskiego, które tradycyjnie stanowiło punkt startowy Marszu. Wyobraźmy sobie zaskoczenie niczego nieświadomych turystów, którzy natrafili na taki obrazek ze swojego okna hotelowego. Według informacji podanych przez okazji rząd w tegorocznych obchodach z okazji 11 listopada przez Warszawę przeszło nawet 250 tysięcy osób.
Ada Zielińska (ur. 1989) w swojej sztuce porusza tematy destrukcji, zniszczenia i beznadziei. Warsaw Gallery Weekend tak charakteryzuje jej sztukę: „Słodko-gorzka chwila pogodzenia się z tym, że coś nie ma już sensu. Może to być sytuacja, przedmiot, relacja czy uczucie – wszystko, co może się skończyć, czyli wszystko co znamy. Artystka w swoich zdjęciach porusza się w czymś, co jest tego wynikiem, a co nazywa grzecznym chuliganizmem – zaaranżowanym, wyrwanym z pierwotnego afektu. W swoich wcześniejszych pracach odtwarzała wypadki samochodowe, porównując czysto formalnie, ciało z maszyną. Zauważa destrukcję i sama ją tworzy”.